Gå til innhold

1 uke over termin- hvor er babyen?? (flere som er lei?)


Brava

Anbefalte innlegg

Uff, nå våknet jeg uten noe som helst tegn på at jeg skal føde i nærmeste fremtid og jeg merker at nå er jeg virkelig lei.. Går litt opp og ned, og siden jeg har hatt så masse begynnende rie-greier, har jeg trodd at nååå kommer lillegutt. Men dengang ei! Trodde poenget var at man skulle få mer og mer kynnere/rier osv, ikke mindre, sukk.

 

I to uker har jeg hver dag: gått i trapper (opp 7 etasjer gjerne flere ganger daglig), hatt sex, gått tur. Den siste uken har jeg også prøvd alle mulige fjerne "triks" som berystvortestimulering, kanel, scweppes bitter lemon drikking, sterk mat, lakris... Vell,uten noe fabelaktig resultat!

 

Men jeg får prøve å tenke positive tanker.. Ha en god dag alle sammen og hei, hei til alle i overtidsklubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jo kanskje at dagens fullmåne skulle påvirke meg litt i natt, men nei. Så nå sitter jeg her, 11 dager over termin, uten noen tegn til at fødselen er på gang.

 

Mistet veeeldig motet sist uke, trodde ikke det skulle gå an å bli så lei! Var skikkelig frustrert. Men humøret har heldigvis tatt seg opp:) Har vel bare innsett at babyen kommer når han er klar for det. Og jeg er jo garantert at jeg innen 1 1/2 uke sitter med gutten i armene!!! Snart er det slutt på all usikkerheten:)

 

"Sette igang fødsel"-triksene har jeg igrunn gitt opp. Ingen som har hjulpet så langt. Laget noe som lignet den berømte fødepizzaen i går da, hehe, men bare fordi jeg hadde veldig lyst på pizza.

 

Så prøv å nyt disse dagene! Sov lenge om morgenen og evt. flere ganger for dagen, gjør noe koselig hver dag, noe du tror kan bli vanskelig den første tiden med den lille som kommer.

 

Ønsker deg og alle andre på overtid en riktig god dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tasselusken

 

Takk for det!

 

He-he. sette igang triksene hadde jeg vel i utg.punktet heller ikke noe tro på, men man kan jo liksom ikke ha noe uprøvd!

 

Ja, det som er helt sikkert er jo at nå kan vi jo si det snart skjer noe uansett. Har du blitt sjekket for modning/åpning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt sjekket for modning/åpning nei. Jeg skal til legen i morgen og får sannsynligvis komme på overtidskontroll på sykehuset på fredag. Så blir nok ikke sjekket for modning før på fredag, når jeg er 13 dager over termin.

 

Men jeg føder nok før den tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det gjør du nok:-)

 

Jeg ble sjekket søndag fordi jeg var innom føden (trodde han hadde turnet rundt, noe han ikke hadde). Hadde da 1 stusselig cm, men det hadde begynt å modne seg. Men slik kan det jo gå mange dager, ingen som vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en uke over termin og begynner å bli skikkelig lei. Jeg skrev nettopp et lignende innlegg som ditt på terminklubben, derfor ble jeg litt lattermild når jeg fant ditt innlegg her. Jeg har også prøvd alle triks i boka til ingen nytte. Jeg har hatt mange tegn på at noe er i gang, men ender opp like skuffet hver dag. Jm sa til meg at jeg ikke var typen som trengte å bli satt igang, men hva i huleste hun mente med det vet jeg ikke??? Hadde mellom 1 og 1.5 cm åpning på mandag - synes egentlig det var en stusselig liten åpning og hadde håpet på mer, men nei da............ Ikke for å psyke oss i overtidsklubben helt ned,men det som er utrolig kjipt å tenke på er at ca. 80% av alle gravide i Norge har født før oss ifølge fødselsboka. Vi er blandt de 20% uheldige som må vente litt lenger enn de andre. Men, men alt dette er nok glemt så fort vi får babyen i armene. Håper at det er dagen idag at ventetiden tar slutt for alle i overtidsklubben; fullmåne og greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det har begynt å modne i alle fall da!!

 

Her har slimproppen gått. Det er jo et godt tegn det. Tyder det på at jeg er moden skal tro? Hmmm. Har proppen gått hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner så smått å bli lei her også.. 9 dager over.

Har trodd et par ganger at det kanskje kunne være noe på gang, men nei.. var bare lureri.

Kjenner ikke et eneste sted på kroppen at det er noen som vil ut med det første..

Lurte litt i natt, da var jeg ganske dårlig, men det kjentes ut som jeg bare hadde drukket for mye vann egentlig..

På fredag har jeg fått time på KK, hvor de vil vurdere hva de skal gjøre. Får sikkert stripping, så må jeg vente til mandag før jeg får gelèn... De setter nemlig ikke i gang i helgen fikk jeg vite..

Denne gelèn kan de sette 2 ganger, og hvis den ikke virker, så er det drypp... så i verste fall må jeg gå en uke til, og totalt 16 dager over tiden, men jeg ser en ende på det i det minste:-)

Om 8 dager er jeg garantert blitt mamma.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tasselusken

ja, slimproppen har gått. Jeg merket det ikke selv men jm. på føden sa at den var borte.. Det tyder vel på at modning er igang iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"termin 31 Juli"

 

Jeg har fått tid på KK på mandag jeg. Men forhåpentligvis skjer det jo noe før den tid.. Hvis ikke får vi vel gele' mandag begge to, he-he

 

8 dager føles jo veldig lenge i "disse dager", men egentlig er det jo ingenting!

 

Men som sagt; sannsynligheten er vel stor for at det skjer noe før den tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin 6.aug og har hele tiden hatt på "følelsen" at jeg skulle få før tida,dette var jo selvfølgelig bare noe jeg har innbilt meg... Er så søkk lei at nå har jeg begynt å tenke at babyen ikke kommer før den 20.8,da blir jeg satt i gang så da må den i hvertfall komme!!! Noen forslag til hva man kan gjøre mens man venter? Er stort sett hjemme,orker ikke gå på butikken lenger heller for da får man bare spørsmål om man går her ennå +++.. Kjenner jeg har lyst å skrike da:( (Bor på en liten plass) Igangsettelsesmetoder funker ikke har jeg funnet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Augustmamma

Jeg trodde faktisk også så greit at jeg skulle få før tiden, så sitter jeg her snart 8 dager over uten et tegn..

 

Har ikke så mange forslag til hva man kan gjøre. Regner med du har alt klart til babysen og bakevarer i fryseren, he-he. Jeg har vært på bokhandelen idag og kjøpt meg en ny pocketbok. Så har jeg vært på butikken og kjøpt alt jeg har lyst på... Vanskelig å få dagene til å gå, har ingen anelse om hvordan dagen imorgen skal gå dersom det er det samme. Men heldigvis er boken spennende:-)

Lykke til til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 dager over jeg, skal på overtidskontroll på sykehuset i morgen.Er veldig spent.....Vi vil gjerne møte prinsen vår snart nå ja...Kom ut da lille venn!!!

 

Lykke til alle dere andre som går over nå også, får håper vi får møte nurkene våre snart alle sammen:o)

Men først er det faktisk min tur*ler*

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til:) Jeg synes du er heldig som er så nærme målet. Håper du får se sønnen din allerede i morgen! Selv har jeg en uke igjen til overtidskontroll. Jeg venter og venter og blir stadig lurt. Tålmodigheten min er farlig nærme bristepunktet! Bu hu. syte, syte............

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen holder seg igjen med alle krefter og nekter å komme ut, men jeg skjønner at jeg har noen dager igjen før jeg kan bli utålmodig fordi jeg har termin idag. Jordmor imorgen- så får man jo se om det skjer noe i løpet av natten. Alternativt kan man jo forestille seg at man føder en kjempebaby på rundt 12 kilo rundt juletider(-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og jeg:-) FØDEKLAR

 

Lykke til imorgen!! Det er greit, du skal selvfølgelig få gå først i køen, det fortjener du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventet prins 2/8*venter ennå*

 

Takker :o) Snill du ....

Lykke til du og, ikke lenge igjen nå....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...