Gå til innhold

ul i uke 28,1 viste ei tulle på 1500 g


mummy five

Anbefalte innlegg

hei jeg var på ul i uke 28 og fikk da vite at tulla mi hadde en vekt på 1500 gram,er ikke det mye???

jeg er nå i uke 32 håper noen kan svare på dette..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min gutt var det samme i uke 28, og da lå han 12 % over normalen (den røde streken), men fortsatt innenfor normalområdet.. Nå er jeg uke 32 og han var 2400! det øker på.. Estimert vekt dersom han fortsatte i dette tempoet ville være 4000-4500 ved termin.. så det høres jo stort ut, men ikke unormalt stort :o) Lykkt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.

 

huff det hørtes mye ut den største jeg har hatt er 3500 g.

håper ikke hun blir noe større enn det.

dette er faktisk min femte gang men første gang jeg har opplevd og grue meg til fødsel...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har du 4 fra før?! Du er heldig... Jeg ønsker meg minst tre, men akkurat nå føler jeg at det kanskje holder med et svangerskap.. Har vært knall-dårlig hele veien, og når formen endelig har blitt sånn noenlunde, da måtte naturligvis bekkenet å ryggen virkelig slå seg vrangt. Håper jeg glemmer fort, å ihvertfall at mannen min glemmer hvor sutrete å dårlig jeg har vært, ellers blir det ihvertfall ikke flere svangerskap på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 32 å fikk vekt på jenta mi nå på2600g... det er mye!!!!! å ikke er j stor heller,magen er liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke ta denne estimeringen så bokstavli!

De sier det kan regnes en feilmargin på et halvt kg (500g) og det er veldig vanlig at babyene ikke er så sore likevel! Men det gir en viss pekepinn. Jeg har vært til ultralyd kjempemangen ganger og fått estimert og skal nå for siste gang rett før fødsel. Da sees d i kombinasjon av ul, hvor stor du er og hvordan magemålene er. Dssuten så kan babyen være kjempestor på et tidspunkt i svangerskapet for så og jevne seg ut igjen, dette er også veldig vanlig. Det er blitt veldig vanlig med vekt estimering, men de er dessvere altfor dårllig til å opplyse skikkelig om hvordan det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg fikk også antydet noe av det samme vekstforholdet (+14%) da jeg var til vekstkontroll i uke 27. Men så ble jeg kalt inn til ny kontroll i uke 32 og da viste det seg at det bare var legen som tok UL'en i uke 27 som hadde målt utrolig feil. Jordmor lurte nesten på om "han hadde røyka sokka sine". Babyen ligger akkurat på normalen. Ble målt til 3400 gram i forrige uke, er i uke 41 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke 1500g i uke 28 er mye! Min var 2.2kg, trodde han ble svæææææær.. var 3786g når han ble født i uke 39. akkurat passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker alle for svar.

lettet over og høre fra andre.

blir jo litt panikk når legen sier jeg må belage meg på en stor beibi denne gangen.

har noen uker igjen så jeg er jo spent.

jeg har fått alle mine 14 dager før termin(ikke nr 1 hun er 7,5 uker før så henne tar jeg ikke med.)blir spennende denne gang...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...