Gå til innhold

Hvordan gjør dere med utstyr???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil at pappa'n til mine skal ha egne sett med klær til ungene. Han tror han bare kan hente en ferdigpakket bag, og ta det med tilbake til meg etter helga så jeg vasker det. Dette synes jeg overhodet ikke er greit!

Bilseter, vogner, reiseseng etc er greit nok, men litt utstyr burde de vel ha til ungene han og dama også.

Jeg blir så irritert! Han han skjønner jo OVERHODET ikke at dette er noe og hisse seg opp over...han som aldri har vasket et barneplagg i hele sitt liv...ja, ikke et barn heller forresten.

Hvordan gjør dere dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med eldste gutten har vi det sånn at vi har vær våre ting,men havner jo litt her og der da,siden han har jo ikke på seg samme klærne når han kommer hjem som når han dro..hehe

det funker helt fint her.

Skrevet

Jeg synes det er greit at man har et skift eller 2 hos den forelderen som betaler bidrag. Men for det første så synes jeg det er sløsing med resursser å ha to komplette garderober til ett eneste barn, og for det andre, den som mottar bidrag har som plikt å ha tøy til barna, også når det er hos den andre forelderen.

Man må tenke litt mer enn på seg selv når man har barn. Og det er ikke sin eks man straffer som regel, det er barna. Det er ikke barnas feil at de er født!

Skrevet

Barn vokser rimelig fort. Bedre å sende med klær i riktig størrelse som er rene. Jeg forventer/krever at jeg får mesteparten av klærne ferdigvasket i retur, ettersom gutten min er ca en uke hos pappa'n sin hver gang. Han har både tid, anledning og vaskemaskin:-)

Slik sparer jeg penger på klær til barnet og pappa'n slipper å putte på gutten min for trange/små plagg.

Skrevet

Her har vi minimalt med klær til min manns barn. Alt kommer med mor, og det har jo sine fordeler og ulemper... Men stort sett bare fordeler. Jeg vasker det meste om vi har tid og anledning, men mor har sagt at vi bare må sende med skitentøyet også. Heldigvis har vi det greit sånn.

Å ha to sett av hvert når han er på vanlig samvær her er sløsing synes jeg. Om det hadde vært 50% ville jeg nok heller hatt to sett av det meste:-)

Skrevet

sender med alt jeg, til og med mat og ferdig utblandet mme. Bare dagsamvær enda. Blir vel slik i framtida også. Viktigste er at det er samvær med faren..

Skrevet

sender med alt jeg også..mat,bleier,klær mm.har kunn dagssamvær ennå da.. men håper i fremtiden at faren kan kjøpe iallefall maten til gutten selv,klær pakker jeg ned og sender me,toalettsaker også....

men mat å drikke kan han d minste kjøpe selv,blir dyrt til meg vist jeg skal sende med dette også vær gang..får ikke FB så litt kan han jo kjøpe inn til gutten syns jeg....

Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg når det er snakk om vanlig samvær, alså annahver helg osv. Jeg og faren til eldstemann har delt omsorg 14 dager hver og vi har klær både hos meg og han, men det blir litt annerledes. Blir for dumt å sende med en diger bag med klær når han skal til faren sin syns vi.Hadde gutten bare vært hos faren sin annahver helg osv. så hadde jeg sendt med klær og ikke hatt noe problemer med det så lenge alt kom tilbake hit. Klesvask har jeg jo uansett mener jeg........Og jeg mener da det er vanlig? Å sende med en bag med det barnet trenger av klær i løpet av en helg hos far eller mor?Men det er jo klart at da må jo barnet også få det med seg hjem igjen når barnet reiser hjem.......

Skrevet

jeg sender med klær for en helg og får det møkkete tilbake, gjør meg ingenting. men nå som hun driver å slutter med bleie, å får en pose fullt av ut-tisset tøy som ikke er vasket, ikke skyllt engang. da reagerer jeg.

det lukter jo grusomt og den lukten sitter i hvis det ligger flere dager vått i en pose

Skrevet

Dette kommer jo veldig an på faren da.

En venninne av meg fikk ofte tilbake klærne ødelagte etter samvær, og krevde da at faren skaffet egne basisplagg.

Penklær og slike ting blir det jo bare dumt å ha dobbelt opp av, men hvis far har god økonomi kan man jo spleise på slike ting.

Her i gården har far enda ikke brukt ei krone på lillegutt (oj, glemte at han kjøpte en bamse i fødselsgave, brus til barnedåpen og en pakke ammeinnlegg når han bodde med oss etter fødselen)

Han betaler heller ikke bidrag, men får selvfølgelig låne alt av utstyr.

Vil så gjerne at han skal synes Erlend er en velsignelse og ikke en belastning, og siden jeg uansett ikke trenger utstyret når Erlend har pappahelg blir det bare dumt å ikke la ham låne det.

Men det er slik det funker her i gården...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...