Gå til innhold

Ikke la mor ta fra dere gravidperioden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ville bare minne om at mens den kommende mor tar seg av ting som farger til barnerommet, klær til småen, dyner og sånt småtteri så kan vi mannfolk ta oss av de tekniske finessene som:

* ny bil (hvis nødvendig)

* babycall (pass på, følger vi ikke med her så kan man ende opp med noe rundt plastikkaktig i hvitt og rosa. Finnes også med kamera!)

* barnevogn (pass dere, her er det skummelt. Mange vordende mødre vil ta styringa her men da risikerer man å få en vogn uten plass til ølflaska og andre nødvendige ting)

* Møbler (stellekommode mm), her går det fint an å sette sammen ting fra IKEA eller lage noe selv. (hvis ikke står det plutselig en homofil møbeldesigner på badet og skal sette opp sin siste kreasjon til den nette pris av halvannet statsbudsjett...)

Dessuten vet alle at det neste babyen trenger er radiostyrt bil/båt/tog (gjerne i den rekkefølgen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

satser en tier på at du er sånn tulling som blir skuffa om dere får ei lita jente! :-) jeg er med på det du sier, men er mann nok til å si ifra. Så her om dagen en kar som trillet rundt i en knall rosa vogn! Stakkars mann! uansett kjønn så kjøp en vogn som ikke lyser opp, det er latterlig spørr du meg.

Skrevet

Hehe, tulling kan så være men ei jente er da like velkommen som en gutt (har en kamerat som prøvde å overbevise sin kone om at det deres da to uker gamle datter virkelig av alt ønska seg, var en radiostyrt bil med kamera på. Sånn at han eh hun kunne se hva bilen "så" på dennes fjernkontroll ;)

Her blir det svart vogn (emmaljunga duo edge) med masse ekstrastæsh som matcher bilen. Menjeg mener at det er en haug med gravide der ute som nekter far å ta del i alle avgjørelser, og så i ettertid klandrer dem for å ikke ta initiativ når den tid kommer... (Heldigvis er jeg sikker på at jeg slipper sånne tilstander, men( vi må stå på krava og være med på det vi synes måtte være spennende.

Og du verden så morsomt det er å terge en del av disse hormonbombene ute på de ulike forumene/debattene her inne ;)

Skrevet

Hormonbombene ja!!

Er til tider nesten litt redd, men det får stå sin prøve.

Er veldig enig med deg. Far må selv sørge for å ta del i graviditeten, ellers er faren stor for at mor bruker venninner, mødre og søstre som samtalepartnere. De er jo selv ofte mødre, så de kan sikkert gi masse gode råd som vi ikke forstår et kvekk av.

Skrevet

hei..

ville bare si at jeg synns d er flott å se noen manfolk ta litt styring..

hadde pappan til barne mitt ta noe styring hadde jeg trodd noen hadde slått han hardt i hode.. han klarer ikke å forstå at jeg er gravid en gang..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nå vet vi at det blir ei lita jente, og jeg gleder meg ikke noe mindre av den grunn. Nå er forresten det aller aller meste av utstyr på plass. Svart stilig vogn som matcher svart bil, vugge, bilsete og modifisert kommode (slik at den nå kan inbille seg at den er stellekommode).

Det som strengt tatt gjenstår er badebalje (her duger vasken inntil videre), ammepute, noen kluter og annet smårask :)

Skrevet

Kjøp tummytub eller etterligning, funker knall.(badebalje)

Skrevet

Er ikke dette ting som dere bør gjøre i lag? Bli enige og kose dere ILAG med hva dere skal kjøpe til babyen. Ikke dele opp hva dere skal gjøre. "Jeg tar mitt du tar ditt , det er det"

Skrevet

Altså nå har jeg ikke nekta mor å ta del og alt har vi vært enige om, men jeg har i allefall prøvd å være aktivt med og sette meg inn i ting, legge fram forslag og sånt og ikke bare overlate alt til henne.

Jeg ser stadig vekk innlegg som tyder på at den kvinnelige delen har stått for alt av utvelgelse, men da kan ikke vi mannfolk komme og klage i etterid heller. Så om vi har egne meninger om hva som skal kjøpes så er det bare å få ut fingeren, for det som trengs blir kjøpt inn uansett, med eller uten vår deltagelse

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei Zummi!

Denne tråden var så bra at jeg bare må dytte den litt oppover!!

Slik engasjement er kjempebra!! Tror blivende fedre absolutt må kreve sin plass i forberedelsene :)

Hilsen hormonbombe som bare måtte smugtitte :) Skal tusle ut igjen nå -lover :)

Skrevet

Jeg prøver å få typen min litt engasjert i at jeg faktisk bærer barnet vårt, men han viser ingen int :( Vi fikk det til på første forsøk å det var han som bestemte at han nå var klar siden dette var på bryllupsreisen. Han spør ikke om noe eller tar på magen min, å nå som den begynner å vokse å jeg er så stolt.. Leit..Kansje det ikke har gått helt opp for han???

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei gutter kan jeg få kopiere dette over på skravle sia?

Tror mange blivende mødre trenger å få høre dette?

• 1 måned senere...
Skrevet

Kan det tenkes at han har den eneste vettuge reaksjonen på det å skulle bli far, nemlig panikkangst? ;-) Tror det er en veldig skummel opplevelse for mange at deres kjære skal bli mor. Freud har vel sagt sitt om forholdet mellom menn og deres mødre, og det er komplisert, men bare gi ham masse oppmerksomhet, gjerne sex hvis du orker, og vi at du er like (eller kanskje enda mer?) glad i ham som før. Poengter at det er dere sammen som skal ha barnet. Kanskje er han redd for å bli tilsidesatt, og trekes seg tilbake litt sånn "føre var". Vet det er dumt, men vi gutta er ganske blåste av og til. Sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...