Gå til innhold

Lyst å drite i hele bryllupet, allerede...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offentligjorde datoen for ett par mnd siden. Han fridde til meg, og jeg vet han elsker meg. Men nå er jeg så dritt lei, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:(

HAdde bestemt oss for det perfekte lokalet, som jeg hastet etter å bestille, stod bare på en ting, at han skulle spørre foreldrene sine om å låne den deilige hytta ved vannet, slik at vi kunne ha festen der for oss unge på\ natta, med trebåtkolonne ut å greier... Det var det eneste jeg ventet på å få svar på, siden det ikke ble aktuelt å ha hele bryllupet i dette lokalet, siden vi ikke ønsker å ha det A4... Har mast i evigheter på at han må få klarhet i om vi får låne hytta, og først i går gjorde han det! Vi fikk JA, men lokalet er fullbooket for dagen, og det er resten av lokalene som kunne vært aktuelle oxo. HAN SOMLER SÅ!!!!! Vet han vil gifte seg, men viser 0 interesse for bryllupsplanleggingen! Og nå er jeg bare så inni h... forbanna! D hele er jo once in a lifetime, og jeg vil virkelig at det skal være en deg som huskes, og en dag som gjenspeiler oss. Æsj, drittbryllup!

Nå er det mere fristende å bestille biletter til Vegas og gjøre det fort å gæli der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi opp, det ordner seg!!!

Du skal se det blir en perfekt dag likevel, selv om du nå føler at alt bare er kjedelig! :)

Lykke til :)

Skrevet

Typisk det der. Har du mulighet til å endre datoen da? Hadde nok jeg gjort hvis det hadde vært mulig. Lykke til!

Skrevet

kjære anonym!

jeg hadde mange runder med min mann skal jeg si deg og jeg gråt til og med mine biter tårer innimellom. Du vet at menn er menn og damer er damer. Ikke forvent at han skal være like ivrig på dette med planlegging som deg. Han vil gifte seg med deg vet du;o) Men ang Vegas tur...spør han om hva han vil. Og vil han det så gjør der det og har en vennefest den datoen dere har satt;o) Ha det ¨på hytta da vel?

Skrevet

Mareritt kaller min kommende mann dette scenarioet! Tror mange sliter seg helt ut med all denna planlegginga og organiseringa med bryllup. det skal jo være en dag man skal glede seg til,være lykkelig og storkose seg på,se tilbake på med bare positive minner... Dersom du ikke trives med det du holder på å planlegge; drit i hele greia å reis til Vegas eller noe,som du selv sa!

Jeg er ikke noe glad i sånn planlegging,masse gjester og alt sånt,og forloveden min grøsser bare ved tanken. Vi har fått brudeerklæringspapirene på engelsk,der sted for vielse står åpent,og vi her tenkt å bare stikke til Las Vegas snart å snyte alle for en fest!:-)

Vi er "hemmelig" forlova,har ikke ring eller noe,kjøpte gifteringer like etter han fridde,så vi bare holder alt hemmelig til vi er mann og kone:-)

Følg den lille stemmen oppi hodet ditt og gjør det som føles mest rett for deg!

Lykke til:-)

Skrevet

Dette er vel ganske vanlig, dessverre. Vi jenter er gjerne litt mer ivrige når det kommer til planlegging generelt og særlig når det handler om bryllupet vårt.. Er du sikker på at dere har bestemt dere sammen og han virkelig vil ha det slik som det er planlagt? Hvis svaret er ja, er det dårlig gjort av ham å ikke følge opp! Er det symptomatisk for hvordan dere samarbeider at du maser og passer på ham? Hvis svaret er ja, er det kanskje bedre å gjøre selv det som haster eller å være der sammen med ham mens han gjør det.

Du er vel ikke den første som klager her inne over at mannen ikke viser nok interesse. Jeg tror det er lurt å senke forventningene litt, da blir man ikke så skuffet. Min kommende mann har ikke tatt all verdens del i det praktiske. Jeg har tenkt og planlagt og presentert nokså ferdige løsninger for ham eller involvert ham i valgene når det gjenstår to valg... Nå er det bare to måneder igjen og han er langt mer "påmeldt". Tror ikke han har skjønt behovet for å tenke så lenge i forveien. Fordelen er at jeg har kunnet tenke ut en helhet uten for mange forstyrrende og avvikende forslag ;-) Husker det var en her inne som var temmelig oppgitt over at mannen plutselig hadde klare meninger om duker og servietter og at dette ikke passet verken med invitasjoner, bukett eller noe annet. Han ville også bestemme og hun ble sur!

Sett dere ned på nytt og snakk om hva dere egentlig ønsker. Prøv å roe ned sinnet slik at dere ikke havner på en annen konklusjon enn ønskelig. F.eks. Hvis det skal være på denne måten, kan vi bare drite i hele greia! Hvis det først er sagt, er det vanskelig å ta det tilbake og det er vel ikke det du ønsker?

Skrevet

:o) Hi hi, unnskyld at jeg ler litt, men kjenner meg igjen! Uansett hva vi gjør forstår nok de færreste gutter verdien av å planlegge! De kan heller ikke forstå hvorfor de må engasjere seg i rosa, blå eller hvite servietter. Tror ikke slike ting er sånt de fleste av gutta ser...:o)

Men nå lærte han vel litt med at lokalet glapp? Kan dere ikke finne dere en annen dag og alikevel få det til feks?

Gi uansett ikke opp! Kan nesten garantere deg at du kommer til å oppleve flere ganger hvor han er treg og ikke helt forstår hvorfor en liten fille ting for han er en stor greie for deg. Trøsten er at han med årene antagelig blir bedre, det har i hvertfall min blitt :o) Eller det er mulig jeg ikke gidder å vektlegge de sidene ved han lenger....? Hvem vet... :o) Vi gror i hopes på et vis etterhvert som årene går.... :o)

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg også veldig igjen! Vi hadde funnet den perfekte datoen; akkurat på dagen 7 år etter vi ble sammen, men da vi skulle finne lokale så lo de omtrent av oss. Var tydeligvis altfor kort tidsfrist..

Men vi endte med å flytte det rundt en ukes tid; jeg var jo lei meg, men kom til den konklusjon at det er ikke datoen som teller, men at dere faktisk blir gift!

Min kjære har ikke involvert seg så mye; han er med på mat og litt musikk, men tror generelt sett at han ikke bryr seg så veldig. Bryllup er jo en jentegreie og må innrømme at jeg hadde nok blitt veldig overrasket om han hadde blitt veldig gira over blomtser og serviettbretting!

Tror bare du må ta ting i egne hender og forklare han at et bryllup er big deal både for dere som par og for deg. Det er som du sier 1 gang i livet og man vil gjøre det skikkelig. Si kanskje at du heller kan snakke med foreldrene hans, gi han en tidsfrist; om han ikke snakker med dem innen x antall dager, så gjør du det.

Er overbevist at det kommer til å gå fint. Og om dere reiser til Vegas, så er det bare kult! Er jo noe sjarm i et hula hula wedding eller elvis style kanskje!! Dessuten hvilken annen by har den kinesiske mur, pisa tårnet, venesianske kanaler etc i samme byen ;)

Skrevet

Vi kunne selvfølgelig byttet dato, men vi hadde jo bestemt oss for 070707. Synes d eer trasig å bytte den datoen når den er offentliggjort allerede.

Huff, våkner i dag, og det er bare æsj. Ikke bare dette forbannede lokalet, men 2 uker etter vi offentliggjorde datoen, kom min svigerinne å vifta med blank ring på fingeren. Hun og broren til min samboer har vært sammen i nesten 10 år, men synes det er teit at de kommer nå og har offentligjort deres dato, De gifter seg 1 mnd etter oss. Jeg synes di kunne ventet til vi var ferdig med våres, synes ikke dere?

Hadde en nær venninde eller søsteren min bestemt seg for å gifte seg, hadde jeg ventet med vårt bryllup til deres var over.

Er jeg sær...? ja, sikkert, men ho svigerinna mi er helt forferdelig. Sånn prippen, bedrevitende, jeg vet best om alt her i verden type. Sleiker mine svigerforeldre opp etter ræva osv. Har iikke tålt hverandre fra dag en, og det er lett for meg å tenke at de har bestemt seg for å gifte seg rett etter oss på pur f....

MEd tanke på at dem begge er i full jobb, og foreldrene på begge sider har ganske god råd, vet jeg at vi ikke har råd til å ha samme nivået på vårt bryllup... Håper i hvertfall vårt er mer ekte og orginalt, i steden for det a4 greiene de helt sikkert kjører...

Skrevet

Lyst til å drite i bryllupet selv jeg...........................................

Bryllupet er neste sommer, og jeg har såvidt begynt å planlegge.

Sånn startet det:

Både min, og min samboers tante lager kaker på bestilling.

Jeg spurte om min tante ville lage bryllupskaken......og da var det igang.

Svigers snurt fordi ikke tanten på den siden ble spurt. Sambo mener jeg burde spurt om hans mening (har gjort det men han har glemt det)

Så nå er vel standarden satt på hvordan planleggingen skal foregå.

Alle har meninger, og alle blir snurte for alt.

Så nå har jeg bestemt meg..jeg avbestiller lokalet, og bestiller heller bord på hotel/resturant der alt er ferdig...så slipper jeg gjøre annet enn å kjøpe brudekjole.

Dette høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg gidder ikke.

Gidder ikke tenke over alt jeg sier, gjør og tenker for ikke å tråkke noen på tærne...dette skal være min dag, ingen andre skal bestemme.

Og blir det noe mer tull så driter jeg i hele bryllupet.

Pleier vanligvis ikke overreagere, men denne gangen gidder jeg ikke ta noen hensyn...æsj

Skrevet

huff.. skjønner deg sååå godt.. for meg er ikke bryllup såå viktig så jeg kunne vært troende til å avlyse hele greia.. to som gifter seg og to som planlegger det , synes jeg..

Skrevet

Jeg synes kanskje det er litt sært å forvente at de skal ta hensyn til dere når de planlegger sitt bryllup. Deres bryllup er vel over en måned etter at det har vært avholdt?

Denne diskusjonen har vi hatt her inne mange ganger før, det har vært søsken og venninner som "tar" noens sommer. For de fleste handler det vel om at man vil ha oppmerksomheten alene og ikke konkurrere med noen. Det er jo bra for dere da, at broren kommer til å ha et helt annet type bryllup enn dere, da blir konkurransen mindre. Hvis noen er ute etter å sammenligne, ville de jo gjort det selv om broren ventet til året etter, eller? Har vanskelig for å tro at noen sitter og bestemmer seg for et bryllup på pur f... Da gjør du deg selv kanskje viktigere enn du er i brorens og damas liv? Kanskje de irriterte seg over at dere bestemte dato og proklamerte den før dem, de har vel vært sammen lenger enn dere?

Bestem hvordan dere vil ha det og hva dere vil trives med. Det gjør sikkert de også og begge deler blir sikkert kjempeflott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...