Gå til innhold

Hjelp...hvem skal jeg ringe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp her... Veldig usikker på hva jeg skal gjøre...

Jeg er idag 10 dager over termin. Svangerskapet har gått fint, men nå har jeg vært søvnløs i to uker. Fått to ulike typer sovemedisin (som jeg skulle ta med forsiktighet pga høygravid), og ingen av dem virker. Får ikke sove mer en ca tre timer per natt. Har nå dundrende hodepine, og kaster opp pga at jeg er så sliten...

Hva gjør jeg? Ringer jeg jordmor, eller ringer jeg føden? Er redd for å mase.. Og hva kan de evt gjøre for at det skal bli bedre?

Skal til jordmor imorgen, men føler ikke jeg klarer et døgn til... De to siste dagene har vært helt forferdelige...

Blir kjempeglad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må legge fra deg alle tenker om at du er masete hvis du ringer:) De er der for å hjelpe gravide med spørsmål og problemer underveis. Jeg ville tatt kontakt direkte med føden. (tør vedde for at jordmor er så opptatt at hun bare svarer at du må vente enda litt til....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal prøve å manne meg opp til å ringe. Er litt redd for å virke "hypokonder" om jeg ringer...Eller at de ber meg ringe lege/jordmor siden det er midt på dagen og innenfor kontortid.

 

Noen som vet hva føden kan gjøre for å hjelpe? Slitsomt når maten kommer opp, søvnen uteblir, og hodet dundrer. Ikke akkurat fødeklar og full av energi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd for det samme første gang jeg måtte ringe føden og mase (smerter i magen, men alt var ok) Tenker de enten har noen gode råd som kan hjelpe deg til å få litt hvile, eller kanskje de vil ha deg inn siden du ikke får i deg mat. Dessuten; hodepine og kvalme er mulige tegn på svangerskapsforgiftning og det pleier de å ville sjekke med en gang. (legger ved litt Ringemot her, så går det nok greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...må nok bare ta en telefon ja... Var bare veldig usikker på om jeg har god nok grunn, og om jeg skulle ringe jordmor eller føden...

 

Tusen takk for hjelpen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dager over er lenge! Ring i vei. De er der for å hjelpe deg, og det er viktig å få samlet krefter til fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...