mamsen labamsen Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Må man betale leie for å gifte seg i kirka? Hva med prest? Disse erklæringskjemaene som man må fylle ut, kan man skrive dem ut på nettet og fylle de ut!
Maud Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Vi skal ikke gifte oss i kirken, så jeg er ikke 100% sikker på det med betaling. Tror det er sånn at du må betale hvis du vil gifte deg i en annen kirke enn den du sogner til. Du må vel også betale hvis presten skal jobbe utenfor "sin" kirke. Du kan skrive ut skjemaene hjemme og fylle dem ut. Tror ikke det går an å sende dem elektronisk.
Gjest Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 det koster med vielse i kirken ja, pleier å være dyrer dersom man ikke sogner til den kirken man vil ha. Vi betaler 1000,- ( er 2000,- dersom man ikke hører til den kirken) Vi skrev ut sjemaene fra nettet og fylte de ut, og sendte de samlet til likningskontoret i kommunen. De kom fram og alt ver i orden, vi skal snakke med presten neste uke (litt over 2 uker før vi gifter oss) Klem
Gjest Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Vi betalte ingenting for kirke, prest, organist eller kapellan. Jeg sogna til kirka vi gifta oss i da. Søstesen gifta seg i samme kirke to år tidligere, men har meldt flytting og sogn derfor ikke til den kirka. Hun måtte betale for leie av kirke + kjøregodtgjørelse for prest, kapellan og organist... Det er nok forskjellig fra kirke til kirke, så jeg ville bare hørt med kirkekontoret der du skal gifte deg jeg.
FruMamma med nr 2 Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Man betaler KUN hvis man ikke sogner til kirken. Ellers er det gratis
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Vi skal gifte oss i en kirke som vi ikke sokner til og må betale 4000 til sammen for prest og kirke. Det er ikke vanlig å betale noe dersom man sokner til den kirken man gifter seg i.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Hmm... da ville jeg meldt flytting til den kirken jeg sogner til.. hihi
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 ringte kirkekontoret og de sa man betaler 1000,- hvis man ikke gifter seg i den kirken man sogner til...hvis man gjør det..er det gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå