Gå til innhold

1.Prøverørforsøk ble vellykket!


Spentsombaredet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jente på 26 år som er 11 uker på vei.

Gleder meg masse -men har blitt litt nærvøs for hva jeg skal si til arbeidsgiver. Starter i ny jobb i september.

Noen med samme nærvøsitet? :-)

Ellers er jeg kjempe trøtt og vondt i magen. Men alt er bra med fosteret heldigvis!

 

Kjempe fint om jeg kunne komme i kontakt med flere som venter barn?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer masse masse!!

 

Hm.. Hva skal du si til arbeidsgiver? Hva med å smile og si at du har blitt gravid? Hun/han kan vel ikke være sånn en kjip gledesdreper at hun/han surmuler til deg om det? Det er jo uansett ikke noe arbeidsgiver kan forandre på... Hvis du føler litt på at du har "gått bak ryggen til arbeidsgiver og blitt gravid" og det er derfor du er nervøs, så løft hodet og rett ryggen, jente! Dette er din sak og din avgjørelse, og ikke noe som arbeidsgiver har noe med (annet enn å legge til rette for deg). Har jo hørt at noen får trøbbel, for eksempel når de skal tilbake i jobb etter permisjon, og da er en fagforening veldig god å ha i ryggen.

 

Jeg er ikke egentlig i samme situasjon selv, men merker likevel at jeg blir veldig sinna når jeg hører om arbeidsgivere som forventer at ansatte nærmest skal unnskylde at de har blitt gravide, eller tror de har krav på å få vite om graviditeten før både venner og nærmeste familie.

 

Men jeg tror at arbeidsgiveren din smiler stort og gratulerer deg, jeg. Og hvis ikke er arbeidsgiveren en dust:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye ! :))

 

Smil å vær gla, og vis at du e lykkelig for det som e skjedd...

Hvis arbeidsgiveren din har ett problem me det, så e han jo elendig som sjef..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere og velkommen til oss!

 

Si i fra på jobben så tidlig som mulig, da får de tid til å planlegge! Er selv arbeidsgiver, og ville syns det var greit å få god tid til å finne vikar o.l.!

 

Nyt tiden som gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Først og fremst må jeg få gratulere med vellykket prøverørsforsøk : )

Er selv 13 uker på vei med prøverørsbarn, og skjønner godt at du er nervøs, sikkert både for jobb og babyen...

Jeg var ganske nylig ansatt (i vikariat) da jeg ble gravid, og samme dag som jeg skrev under på kontrakten fortalte jeg at jeg var gravid. Var kjempenervøs, men arbeidsgiveren min var helt utrolig, hun smilte og ønsket oss lykke til. Håper virkelig at du er like heldig. Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...