Gå til innhold

Hvordan går det med maidamene mine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært her inne på leeenge, og lurer på åssen det går med dere og deres små gull?

Jeg og Iselin koser oss masse, pappan har begynt å jobbe denne uka etter perm og ferie, så vi har mye tid sammen. Var i Praha i helga også, flyturen gikk fint og hun koste seg. Ammer fortsatt, og pga det og magsjau etter dårlig fiskemiddag på turen, har jeg gått ned til under startvekta mi - så den må nok jobbes litt opp igjen! Formen er strålende, har ingen plager etter fødselen og gullet skal døpes i september.

Spent på svar fra dere!!!

Stor klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Her går det flott med både meg og rampejenta.

Hun skravler, gliser og spreller hele dagen.

Det ble oppdaget en hjertefeil da hun var 9 dager, fallot heter den. Så det har vært noen sykehusbesøk med undersøkelser. Men pga at hun ikke har noen symptomer går dagene som hos nybakte foreldre flest, med mating og skift.

Ammer enda og hun er blitt en "stor" jente på 60cm og 5040gr.

Ammingen har ingen slanke-effekt på meg så jeg er ca 10 kg unna utgangspunktet. Er fornøyd med det så langt da jeg gikk opp 25 kg.

At i alt så storkoser vi oss, nå ligger hun oppå meg og sover.

Herlig!

Skrevet

Hei hei!

Vi koser oss masse, Felix er blid og fornøyd, sover hele nattem og spiser godt, han får mme han da.

I dag har vi vært på 3 mnd kontroll og han fikk en sprøyte i hvert lår, og det var ikke veldig populært. Han veier nå 6260g og er 63,5 cm lang. Vi skal ha dåp til helgen så det er nok å holde fingreene i for å si det sånn,

men snart drar vi på ferie og det skal bli godt.

klem fra oss

Skrevet

hei å hopp:) her koser jeg å prinsessa oss masse.....bleie skift,mating og soving...pluss masse kosing...hun elsker å ligge under babygymmen sin og har begynt å skravle når hun er fornøyd...HERLIG:) ellers ammer jeg for fullt....hun nekter å ta smokk og flaske...men,men det kommer nok.

ellers er hun blitt 61cm og veier godt over 5.5kg...er veldig glad for det ettersom hun bare veide 2684 ved fødsel.(11uker nå)

skal på 3mnd kontroll i slutten av mnd så det gleder vi oss til!utennom sprøytene da;)

så sovner hun i 22-23 tiden og sover 8 timer og etter mat ca 4 timer til...deilig:)

klem fra oss

Skrevet

Det må da være flere maidamer her

Skrevet

Ja jeg er også mai dame, med ei lita tulle født 11.

Hun skal ha vaksine neste tirsdag og er god og rund, regner med hun nu veier rundt 7 kg.

Hun er veldig glad i pupp.

Ellers koser vi oss masse, hun har så vidt begynnt å bable litt når vi snakker til henne. Hun sover også godt både om natten ( hvor hun har ett måltid) og om dagen. Ja totalt sover hun sikkert 18 timer i døgnet.

Lurer litt på når de begynner å gripe og snu seg over på siden...

Deilig med barn!!!

Skrevet

Eg og er mai dama. 11. mai her og. Her går det berre fint. Me kosar oss heile dagen, no har pappa feire å det er delig. Guten vår søv heile natta, og det har han gjort ei stund no. Ellers så får han mme, gav opp amming etter mykje om og men og brystbetendelsar. I begynnelsen var det mykje nytt, men no går dagane så alt for fort. Guten vår snakkar i eit sett og er ein snill og smilande fyr.... Me storkosar oss!

Skrevet

Strålende!

Gulsott borte, ammingen endelig i orden, og vesla er kjempefornøyd med tilværelsen. Skal ikke på kontroll før om 2u, men tipper hun snart er 6,5kg (fødsel = 3180g), så her er det mye nærende mm i puppen:-) Har minus 2-3kg fra "startvekt" (enda puppene har inntatt giga-størrelse), og har tenkt å starte med trening igjen nå - har blitt fryktelig slapp...

Skrevet

Nok en maimamma her! Minimann ble født 5. mai. Vi storkoser oss! Skal på 3mnd.kontroll til uka, og det blir spennende å se vekt og lengde (3135/50 ved fødsel). Han ser lang og slank ut...Ammer masse, og er egentlig fornøyd med bare(?) to raske foringer per natt.

Han er ganske sterk og motorisk, løfter hodet med halvstrake armer, snur seg og griper etter ting. Lurer på om han er kjeivhendt? Han har et utrolig godt humør, og er veldig pratesyk - babler i vei. Dessuten har han kjempetemperament...

Jeg må også si at det har sine fordeler å være 2.gangsmamma; jeg stresser mye mindre denne gangen og bare nyyyyyyter permisjonen.

Skrevet

Hei!

Jeg kooooser meg hjemme med Ronja gullet mitt! Hun ble født 24.mai (4 dager over termin) og alt gikk strålende fint! En kjapp og grei fødsel!

Rart å tenke på at hun er 11 uker i morgen! Fy så tiden flyr!!

Pappaen hennes jobber på sjøen, så det var fryktelig skummelt første gang han skulle reise fra oss (da var hun 6 uker). Men det har gått kjempe bra!

Ronja er verdens beste og snilleste jente! Sover godt, ELSKER puppen og klarer seg ikke uten tutten sin.. :)

Hun smiler og prater hele dagen og nå har hun begynt å le også! Det er den beste lyden i verden!! Livet er hææærlig!!! :)

Skrevet

Dytter litt for å få med flere, jeg:-)

Skrevet

Jenta kom 18.Mai :0) Hadde litt kompliasjoner etter fødsel og var på sykehuset en uke. Værste uka i mitt liv....

Men nå er vi hjemme,vært på 2 ferier og stor koser oss.

Hun spiser og vokser. Skravler som en FOSS... værre enn mamman sin... Elsker baby gymen og alt som kan spille musikk. Når jeg synger er det veldig stas... da kommer smilet,så hele det lille fjeset vrenger seg... hehe. Tar etter lekene på baby gymen. Ligger på magen ca 5 min og holder hoset oppe. Flink jente... før var d ikke snakk om. Da var d hyling så d holdt. Men nå liker hun å ligge på magen.

Flink å sove. Sover 1 - 2 timer etter hvert stell på dagen og som regel fra 20 til 06 med en matpause,eller ingen. Litt opp og ned.

Koser oss masse,nå blir d dåp 3.sept og overtagelse av nytt hus den 15.sept.... så vi har nok å henge finga i om dagen :0)

Lykke til alle sammen :0)

Skrevet

Her går det også kjempe bra. Prinsen var å fikk vaksine i går og det gikk kjempe bra:) Ellers var han 7970 gram og 64 cm, legen sa eg har fløtebryst:) Han er en kjempe snill gutt som er veldig blid og glad. Griner sjelden uten at det er noe. Babler masse og er begynnt å le:) Har også veldig lyst å krype men kommer ingen vei uansett hvor mye han prøver, hehe skjønn:)Ellers sover han hele natten og har gjort det siden han var 2 mnd så jeg ammer ikke om natten lenger noe jeg syns er fantastisk herlig å slippe. Men pga at han ikke spiser om natten vil han ha pupp så ofte som hver 2-3 time på dagen. Men det er verd det for å få en hel natt søvn:) Ellers nekter han å ta flaske og smukk så jeg kan aldri være lengre vekke enn 1-2 timer. Trening har det blitt lite av men er bare 6 kg fra utgangspunktet og vil ikke ha av mer no, men det kan godt strammes opp litt her og der ja:)

Lykke til videre alle mai damer:)

Skrevet

Maidame her også=)Var på 3mnd,kontroll i går snuppa var 62cm og 6745g altså en stor jentebeibi=)Hun pludrer å smiler masse,kan le også men ikke fullt så ofte hun gjør det enda,spiser bare pupp å det virker som hun er fornøyd med livet=)Hun elsker og stå i fanget og er kjempe sterk i nakken,følger med på alt som skjer rundt henne,sover hele natta med ett måltid tidlig morgen...Vi har det bare fint,hun er en veldig snill og god unge har ingenting å klage på=)

Skrevet

Jeg hadde termin i mai,men lillegutt kom 30 april:)

Han er verdens herligste going.Han er sååå fornøyd og blid....er en sosial liten fyr da,elsker å være der det skjer,hehe:)

Han sover fra kl 19:30 og våkner ikke før kl 08 dagen etter...la han på eget rom i egen seng da han var 5 uker og siden det har han sovet,engel rett og slett!

Vi får behandling for KISS syndrom,men det plager mamma mer enn han tror jeg......

Han er en sulten kar og drikker mengder med melk,så er nok ikke lenge til det blir litt smaksprøver på grøt her....

Skrevet

Enda en maidame her! Fikk en pike 13 mai:) Endelig siste mnd har alt liksom fallet på plass, tiden bare fyker! Nå er jenta mi 7,5 kg og 63 cm..en stor jente ja! Hun elsker gymmen, både skravler, ler ( det har hun forresten gjort lenge:) og griper og tar tak i lekene sine..ser nå tendenser til å ville snu seg..ellers er hun en solstråle, som aldri gråter, elsker pupp og kos. og så er hun litt redd andre enn mor å far..

skal døpes i september, synes dette er litt stress jeg da. mye som skal ordnes!

alt bra etter fødsel, 5 kg under startvekt! takk amming!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...