Gå til innhold

irriterende underliv. Noen tips?


gladjinta

Anbefalte innlegg

etter lesing på diverse legesider må jeg konstantere at jeg har fått åreknuter i underlivet, noe jeg ikke viste at man kunne få. Det ser rett og slett grusomt ut! Har lest at det som regel forsvinner etter fødselen.Det betyr jo at man kan risikere å måttte gå med det resten av livet. Hjelp!! Frem til nå har det ikke vært plagsomt (er i uke 31. Hatt det noen uker) Har derfor tenkt at da får det ikke hjelpe om det ser jævlig ut. Men nå er det VONDT der nede. Det klør/svir/er opphovnet. Kan bli gal av det! Eneste man har lyst til er å KLØ! Har tenkt at det er fordi det er så hovent og gnukker/gnir når man beveger seg og at det da blir sårt, men jeg kan jo også ha fått sopp? (Aldri hatt det før.) Leste at man må kontakte lege for å få det konstantert når man er gravid. Noen med erfaring? Bør man ikke prøve Canesten uten å snakke med lege? Har noen tips mot de fæle åreknutene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er også i uke 31 og har fått åreknuter i underlivet. Skikkelig ekkelt! Jeg visste heller ikke om at man kunne få noe sånt. Snakket med legen om det for 2 uker siden og han sa det var ganske vanlig- særlig for flergangsfødende og at det skyltes presset ovenfra. Siden presset forsvinner etter fødslen sa han at åreknutene ville forsvinne. Jeg fikk intrykk av at dette var noe jeg måtte leve med fram til fødslen, han foreslo ikke noen behandling. Men jeg skal snakke med jordmor når jeg skal dit om 2 uker, for jeg synes dette er så ekkelt. Særlig om morningen når jeg står opp er det nesten vondt å gå på do fordi det sprenger så i åreknutene. Utover dagen går det bedre, men jeg er jo hoven da......

 

Hvis du har sopp vil du sannsynligvis få endel hvit, klumpaktig utflod. Sist jeg var gravid hadde jeg soppinfeksjon flere ganger og tok Canesten uten å kontakte legen, men da hadde jeg hatt sopp før og var sikker på at det var sopp jeg hadde. Hvis du aldri har hatt det før anbefaler jeg å rådføre deg med legen før du tar Canesten.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tipset mot åreknuter er å ligge mye (for å redusere presset ovenfra) og ikke løfte tungt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35 og oppdaget for noen uker siden en veldig blåaktig blodåre på kjønnsleppene. Etter å ha lest litt er det sannsynligvis åreknuter. Skikkelig kult..... Føler meg som den gamlehjemskandidaten. Ja, ja, håper virkelig det forsvinner igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...