Gå til innhold

utstyr til babyen. burde far få låne dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjøpt alt utstyret til babyen.

burde jeg låne bort dette til pappaen. vogna koster jo 5000 kr. og jeg pleier vanligvis ikke og låne bort ting jeg eier til 5000 kr til mennesker jeg ikke liker så godt.

hvordan løser dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe....

Dette må du nok inne ut av selv.

Jeg synes nok det blir litt på kanten å ikke sende med ungen barnevogna når han skal til pappa`n sin.

Resten av utstyret (slik som reiseseng, bæremeis, sykkelste+++) trenger du derimot ikke å dele.

Min erfaring når det kommer til samarbeidet med far er at å være vanskelig bare straffer seg.

Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg, og vis barnet ditt hvordan man skal oppføre seg.

Det er fra nå av din viktigste plikt:)

Lykke til!

Skrevet

ja det er igrunn en barnslig ting og lage krangel av. bare så iriterende at han skal slippe og betale noe som hels i starten, men bruke tingene DET skal han. samvære må jo være hjemme hos meg i starten og da må han jo bruke alt det andre av mine ting også.

han kan i vætfall se langt etter at jeg lager middag til han, selv om samværet skal være fra 16.00-18-00 tre dager i uka. om han er sulten så er ikke det mitt problem,

(er litt arg på han i dag, kjenner jeg)

Skrevet

Ja, du må da kunne låne med utstyr til faren.

Vogn er en selvfølge. Andre ting som også er unødvendig å kjøpe dobbelt av, hva nå det måtte være, kan du også sende med.

Svelg nå bitterheten og gjør ditt beste for å ha et noenlunde normalt forhold til faren, for babyen sin skyld. Det tjener dere på i lengden.

Skrevet

Er helt eni med deg Dokost.. Her har far lånt så å si alt. Først nå når snuppa har blitt nesten 3år har far enndeli fått seg bilsete(Men ikke ett sikkert et=( ...) Må tenke på alle andre utgiftene som kommer. Kan hende han betaler noe av de tingene.

Skrevet

Det er ikke far som låner det, det er ungen som tar det med seg når det skal noe sted!! Herregud, ikke la sinnet ditt på faren gjøre at du straffer ungen!! Du skal svelge maaaange kameler før ungen er vel gift, så det er bare å begynne å bli vant til det.

Skrevet

ja har svelget mange kameler og kommer til og svelge mange flere.

det er 4 måneder til babyen kommer. så jeg tar det ut på dere i stedet for faren :D

det funker mye bedre.

jeg vil bare si at jeg sikkert kan hørest dust og barnslig ut til tider. noe jeg selvsakt også er. men oven for faren er jeg meget forsiktig i mine utasang. har ikke nevnt noe med kr for han. penger er jo ingen ting.

det som stikker er vel igrunn at jeg føler meg veldig alene med alt, men så må jeg jo dele og være samarbeisvillig der det passer faren.

men det er i grunn mitt problem.

er ikke så arg i dag.

Skrevet

det var| godt:-) Men jeg ville nå ha snakka med faren, og fortalt hvordan jeg følte det.

Skrevet

han er av den typen som himler med øynene og ser en anne vei. når vi var sammen og jeg gråt så satt han bare der og så på at jeg gråt, gjorde inngen ting.

han er svært dårlig på og fårstå, eller i værtfall vise at han forstår at andre mennesker har følelser.

Skrevet

Det er jo ungen si vogn, ikkje di. Og faren må jo (sannsynlegvis) betala bidrag til deg, då skal du dekkja alle utgifter som er knytta til barnet.

Skrevet

om du leser de siste innleggene så får du forlaringen på hvorfor jeg var litt gretten i går og måtte ta det ut på noen.

men jeg mener virkelig at det er min vogn, min seng, mitt stellebor, mitt blisette, min saueskinspose og ikke noe han automatisk burde ha rett til og bruke.

da burde det jo strengt tatt vært sånn at pappaen måtte betale en 1 gangssum for og dekke litt av utgiftene før babyen kom.

jeg får jo ingen ting før babyen kommer, bare mindre lønn siden jeg ikke orker og jobbe overtid lenger.

men det forventes at jeg kjøper in alle disse tingene og at han ubetinget skal kunne låne disse.

men jeg ser også at det ikke er noe som er verd en diskusjon med faren. man må velge sine saker. og når det kommer til penger så tar jeg ikke ting så tungt.

det er mange andre saker jeg heller kommer til og krangle på.

Skrevet

jeg hadde krevd at han enten kjøpte sitt eget utstyr eller at dere spleiser på det. Det er ikke akkurat slik at du kan ligge i barnevogna, på stelle brettet osv.

Det er faktisk krav at far i tillegg til å betale bidrag skal vere med på å betale store engangs utgifter.

Bak delen med spleising er at dere da må dele pengene når dere eventuellt selger utstyre, eller at du må kjøpe han ut når du får et annet barn med en annen mann.

Jeg hadde ikke betalt alt, man kan dele på det. bidraget dekker knapt bleier og mat.

Skrevet

Jeg er helt enig med lamor!

Om dere er på talefot, ta han med å kjøp vogn og si at han skal betale halvparten.

Jeg er såpass smålig at jeg ikke ville "lånt" det bort med mindre han betalte halvparten. Det er ikke slik at far bare kan betale de fjollete 1000kr og tro at dette dekker. vogn 5000, sete 1000 seng 1000 stelleveske 600 dyne, skinn, flasker, smokker, klær , mat osv .

Nei, det skulle ikke vært noe som het barnebidrag , det skulle vært : her har du kvitteringer på alt jeg har brukt penger til barnet på, vennligst betal halvparten, Takk!!!! Da hadde man sluppet mye bråk !

Om ha ikke er interessert til å betale halvparten, så kan han jo kjøpe seg det selv og se hvor mye mer lønnsomt det var.

Dette er så typisk " unngå konflik på sikt" tullball at det er barnet sitt og skal sendes med.Jeg mener i motsetning til mange at dette har ikke noe med smålighet å gjøre eller nøre opp under konflikt osv. For hadde mor spurt om far kunne betale halvparte ( som er rettferdig,da barnet er halvparten deres) og far nekter, hvem er da vanskelig????

Skrevet

Du får være litt raus der. Det er jo ikke nødvendig med 2 av alt.. Når far med tid og stunder beg m overnatting bet han mindre i bidrag for det. Da bør han ha seng, dyne, gjerne flasker osv. Det jeg pleier å sende med til far er klær, kosedyne. bamse, leker og ev vogn. han har ellers det han trenger hos faren. bleier, vaskekluter,seng, stol,bilstol(ikke babystolen)osv.

Man finner ofte en fornuftig løsning etterhvert. ellers blir det jo ett helt flyttelass hver gang og mye styr for alle involverte.

Da barnet var bare på timesamvær holdt jeg vel igrunnen alt. men da bet han mer bidrag.

Det viktigste er at samværet fungerer og at det ikke blir for mye styr for barnet. Pengene blir ofte en dum prinsippsak og skulle han nå ødelegge noe så får han være med å erstatte.

Er kanskje litt streng men forventer at det som blir sendt med kommer hjem igjen. Det er jo barnet sine ting. og at det skal være system på rent og skittent osv. far får med seg en strøken bag til barnet med set som er nødvendig og da synes jeg det ikke er så altfor mye forlangt at det er litt orden på returen. mulig noen er uenig for jeg har hørt at det er ett kjent irritasjonsmoment.

Skrevet

det er så avleggs og diskriminerende at vi mammaer bare skal nikke og bukke og vere glade for at pappaen i det hele tatt vil ha barnet.

Jeg synest alt skal vere likt dvs at man skal dele likt på utgiftene!!!!! Jeg er selv skilsmisse barn, og jeg har en mamma som er sykepleier og ikke tjener allverden og en pappa som eier flere store firma og har årsinntekt på 4-6 millioner alt etter utbytte osv.

Men den perioden han betalte bidrag hadde han stakkar bare 250 000 kr i inntekt på papiret, dette for å slippe å betale så mye bidrag. På den inntekten har han 60 fots yacht(stor båt) , hus til 3-4 mill og bil til milionen. Alt dette på seg selv privat. MEGET rart at han hadde råd til alt dette på den lille inntekten sin.

Mamma stakkar betalte alt til oss fra klær, fritids aktiviteter , tannregulering og konfirmasjoner. Pappa betalte kun bidrag og ikke alltid det en gang. Jeg har aldri fått en krone av han, en gang spurte jeg om å få låne noen tusen til noe spesielt, fikk nei. Mamma derimot hjelper meg der hun kan , om det inneberer at hun må spise knekkebrød i en mnd.

JEg mener at mammaene skal stå på krava og ikke vere nikkedukker for ikke å lage bråk. Det er pappaene som bør vere glade for at noen i det hele tatt vil bere frem barnet deres!!!!!!!!!

Skrevet

er enig med lanmor.

det er ikke retferdig at barnefar slipper unna bare fordi jeg er redd for at han skal bli sur og stikke.

hadde vi vært sammen hadde han måttet betale halvparten av alt.

nå slipper han unna med og bare betale 1/3 av det som han skal bruke (mot at jeg beholder tingene til slutt)

ønsker han ikke og være med på denne dilen får han heller ikke låne tingene.

det er en prinsipp sak. han har overhodet ikke stilt opp for babyen enda.

på noen måte. men 50/50 samvær det skal han ha når dette er murlig. men 50/50 gjelder vist bare der som det lønner seg for han.

og om han blir sint og ikke vil snakke med meg mer pga 3000 kr, så er det helt greit for meg. for da hadde han ikke stilt opp for sønnen sin så lenge alikevel.

Skrevet

Du har hvertfall en pappa som er villig til å ha samvær hos deg pga av barnets alder.... vogn hadde jeg kanskje lånt bort og bil stol, men resten? Nei. Det er jo alltid vi kvinner som skal ordne og fikse... Hva får vi igjen for å være som fordømt hjelpsomme?? jeg har ikke fått noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...