Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi begynte med tran då guten vår var rundt 6 veker gamal, men då han var 5-6 mnd fann han ut t det var mulig å spytte ut... Så då var det ikkje noko særleg vits i.

Så no får han D-dråpar. Babyen skal berre ha 5 dråpar om dagen, og viss den har begynt med fast føde er det veldig enkelt å blande i maten. Får babyen mme kan du prøve å blande dråpane i melka. Dei smakar ikkje vondt slik som tran, det smakar vel egentlig berre matolje. Det er og mulig å dryppe dråpane rett i munnen på babyen (greitt dersom du fullammar). Helsesøster sa for øvrig at tran var å foretrekke, men at d-dråpar var ok viss babyen får i seg omega-3 utanom (f.eks. gjennom feit fisk).

Viss det er umulig å få tran i babyen er det sjølvsagt bedre med d-dråpar enn ingenting, feit fisk eller ikkje.

Annonse

Vi begynte med tran da babyen vår var 4 uker, men siden hun har refluks og gulper opp alt (tran setter flekker og som kjent stinker det), kjøpte vi A-D dråper i Sverige etter anbefaling fra legen på HS. Det virker ikke som det smaker noe spesielt av det,og de skal bare ha 5 dråper pr. dag- så det går veldig fint!

Jeg gir D-vit dråper. Har ikke forsøkt tran da så kan ikke sammenligne. Men det står på D-vit-flasken at det skal gis fra 2 uker-1 år. 5 dråper daglig.

Jeg har smakt på det selv og det smaker ingenting - ikke noe lukt heller.

Det består av D-vitaming og vegetabilsk olje(kokos).

Jeg gir det med t-skje og det fungerer veldig fint. Noen ganger rynker babyen på panna, andre ganger ler og smiler han.Men ned går det hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...