Gå til innhold

Dere som har/har hatt ømme pupper og er/har vært hoven nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører egentlig til på 1.trim, men siden dere har kommet over den magiske grensen er jeg spesielt interessert i deres erfaringer...

Har symptomene holdt seg konstant siden det begynte, eller har dere opplevd at brystene har blitt litt mindre og dere har blitt litt mindre hovne nedentil? Eller har puppene blitt mer og mer ømme og skjeden og området rundt mer og mer fyldig/hovent?

Er i uke 8 nå, og synes plutselig å merke at puppene er litt mindre selv om de fortsatt er ømme, samt at jeg er mindre hoven nedentil... Er livredd, da jeg har mistet i MA tidligere......... :(

Noen med erfaringer på dette? Blir glad for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er nå i min 14.uke,og har ikke ømme pupper og det kan kjennes ut som om puppene mine har stabilisert seg for en stund eller blitt litt mindre. men jeg er fortsatt øm nedentil.

jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye.vi er alle forskjellige og selv om du har mistet noen symtomer,trenger det ikke å bety noe spesielt.er du kvalm?

lykke til!

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare:) Jeg var litt kvalm i dag tidlig (kastet ikke opp, men brakk meg), men generelt har kvalmen gitt seg litt den siste uken ca... Vet ikke jeg nei, er selvfølgelig vanskelig å si... Puppene har krympet litt de siste to dagene, og i dag ble jeg skikkelig urolig da jeg merka at jeg var mindre hoven nedentil... Jaja, får håpe det kanskje endrer seg til i morgen...

Skrevet

Har ikke vært så innmari øm i puppene, heller ikke vært så veldig hoven nedentil. Jeg har hatt andre symptomer (kvalme, oppkast, osv) men etter uke 13 har jeg omtrent ikke merka at jeg er gravid - annet enn svimmelhetsanfall og at jeg hele tida er tissetrengt.

Det er vanlig at symptomene varierer litt, og det er ikke nødvendigvis tegn på MA at man merker litt mindre en dag eller to.

Skrevet

Puppene mine roet seg veldig rundt 11-12 uke. Etter det har de vært tilsvarende normale, så det høres veldig naturlig ut. Følte meg ikke like stinn nederst i magen etter første trimester heller, så da lettet nok litt av trykket nedentil også. Høres veldig normalt ut, det er jo i den tiden at morkaken tar over hormonproduksjonen, og da pleier jo mye å stabilisere seg litt.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. :)

Ylva: Er du sikker på at morkaken tar over hormonproduksjon nå? Trodde ikke det var før i fjerde mnd jeg, men mulig jeg husker feil selvfølgelig. Men er det ikke et eller annet med plommesekken ca i uke 8...? At dens funksjon opphører eller noe...

I dag har jeg hatt litt mensmurringer, samt at jeg er øm/støl i mage og korsrygg... Men dette er vel normalt, er det ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...