Gå til innhold

360!!! kroner i barnebidrag!! LATTERLIG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hans inntekt: 220 000 (men muligheter for bonus, men usikkert og kanskje svart betalt)

min inntekt: 280 000. (men rett på dobbelt barnetrygd + overgangsstønad!

Han har ett barn fra tidligere av, men 360!!!!!! usle stusle kroner i barnebidrag må han betale i mnd!!! han har annenhver helg og noen få timer hver onsdag!

tidligere - ved 2003 reglene - måtte han ha betalt 18% av brutto lønn for to barn, altså 3300 tilsammen hvor jeg ville hatt 1650! Men neida, grunnet dritt regjering får jeg som hovedansvarlig hele 360 flotte kroner! greit nok at jeg kan søke om ekstra etc etc etc, men at HAN skal komme "unna" med 360 kroner i mnd! LATTERLIG !!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm...jeg trodde faktisk at _minste_ bidrag var 1250 kr jeg..

Skrevet

Ja, det trodde jeg også, inntil jeg begynte å kreve bidraget igjennom trygdekontoret.

Jeg får 620.

Jeg synes det er alt for lite, med tanke på at faren knapt ser gutten sin.

Jeg kan vel ikke kreve mer, ettersom han lever av trygdepenger.

Likevel synes jeg det blir litt feil at han kan bruke masse penger på hovedsaklig røyk, men også pc-spill, øl og usunn mat.

Skrevet

Jeg lurer på hva de tror det koster å ha barn????

Ut i fra trygdekontoret i ditt tilfellet koster det

360kr fra far

970kr i B trygd

970kri B trygd

360 kr fra mor

Dette skulle bli 2660kr i mnd

Å ja glemte at h*n skal i barnehagen

Minus 2250 kr

Da ble det jaggu 410kr til mat, klær,boutgifter,transport,medisiner osv

Ja, er det ikke godt vi skal "dele likt" på utgiftene. Ære være nye regler!

( nå kommer det sikkert mange innlegg med overgangsstønad, bostøtte ,subsidiert bhg ..med mer. men det er faktisk ikke så relevant)

Skrevet

du får jo dekt inntil 64 prosent av barnehagen da...

Skrevet

klart det er relevant!! Men kan være enig i at 360 kroner er lite.

Skrevet

jeg fikk 620 gjennom trygdekontoret jeg, faren hadde ikke jobb da jeg søkte.

men fikk jobb like etter, så hadde han hatt jobb i over ett år uten at ejg visste det (vi har ikke kontakt)

trygdekontoret visste det, for han betynte å betale gjelda si, mens jeg fikk fortsatt 620 kr, gjett hvorfor? fordi jeg ikke søkte på nytt.

så da kunne jeg altså egentlig hatt bidrag på 1800 i mnd i et helt år

jeg søkte i mars i år, men fortsatt har de ikke klart å behandle ferdig saken, har mast flere ganger. trygdekontoret er noe dritt må jeg si

Skrevet

trydgdekontoret er helt inkompetent, de oppfører seg jo som at det er deres egne penger, som at de for en eller annen bonus når de sparer staten for penger!!!!!!

Skrevet

ja merkelige regler. Man skal selv spionere på eksen og finne ut hva han tjener, for så å betale masse penger for å få det undersøkt av trygdekontoret, helt idiotisk. Jeg har en voldelig eks og kan ikke tenke meg å hel tiden prøve å finne ut hva han tjener. Nå får jeg 920 kr fra trygdekontoret og han betaler ikke noe, selv om han nå har fått jobb igjen......

Orker rett og slett ikke lage mere styr, da han blir så sur og sint.

Skrevet

ja gebyret er gått opp til nesten 900 kr nå, og i tillegg må man jo gjøre jobben selv på forhånd for så å be de om å gjøre det, og det med en behandlingstid på over 4 mnd. fy faen ass.

de gamle reglene var mye bedre

Skrevet

oj...hvor bor dere? jeg søkte om å forskudds betaling fordi far ikke betalte noe...da fikk jeg 1250kr mnd...han hadde han 4netter i mnd(nå..ingen) tok tre uker til de var ferdig,da fikk jeg også etterbetaling for tre mnd...det var det lengste de kunne gå tilbake for ¨å gi meg etterbetaling...

da gikk han bare på sosial trygd,samtidig som han dreiv og søkte om uføre trygd...jobber nå...

Skrevet

Eksen min betaler 300kr, men jeg får utbetalt 940 kr fra trygdekontoret.. Har akkurat begynt å kreve farsbidrag gjennom dem..

Skrevet

minstebidraget skal jo være på 1250 kr da dere...

Skrevet

Jeg får minstebidrag, og det er på 940 kr det!! Ikke 1200...

Skrevet

Det er ikke noe som heter minstebidrag, alt er avhengig av hva far og mor tjener og hvor ofte barnet er hos far.

Skrevet

Trygdekontoret betaler bidragsforskudd i forhold til mottakers inntekt.

enten 100% 75% 50% de grensene er faste.

hvis den som er alenforsørger mottar overgangsstønad betaler ikke trygdekontoret ut mer enn "minstebidrag" på 1250-, selv om far betaler feks 2500 i bidrag. Så det kan absolutt lønne seg å ha privat-avtale dersom det er mulig og man klarer å samarbeide.

ps det blir nok mer fra trygdekontoret om man har fler barn. dette gjaldt ett barn.

Skrevet

hvis du fikk gjennom trygdekontoret ville du uansett ikke fått mer enn 1250. der er det meste de forskudterer for ett barn. og den satsen på 620 hadde nok med din inntekt å gjøre.

du har krav på å få etterbetalt for tre mnd fra du søkte. så selv om de tar lang tid får du nok en slump m peng når de er ferdig:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du klager jeg.

Du tjener jo mer enn han gjør.

Skrevet

Du tjener jo mer enn han... så er i grunn enig i at han bidrar lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...