Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sender dere med ungene til lunsj i barnehagen? Sender i dag med et par brødskive, men kunne tenkt meg å være mer kreativ. Pluggen er 11 måneder så det er ikke mye frukt han kan spise selv og jeg vet ikke om barnehagen gidder skrape eller skjære i biter frukt til ham. Yoghurt får han hos barnehagen.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg pleier å gjøre dette for å variere litt:

Lage potetkaker med spinat - her kan du vel blande inn det meste. Men i allefall - most kokt kald potet, spinat og litt hvetemel - lag små pletter og stek - min lille elsker å spise det kaldt.

Kokte gulrot"pinner"

Snurrer med ulikt fyll - tenk kanelsnurringer - men fyll med spinat og ost, tomatsaus og ost osv.

Min får frukt i barnehage - men ha ferdigoppdelte biter om det skulle være et problem - evt lag en mos/smoothie som de kan gi - det er ikke vanskeligere enn å gi yoghurt. Jeg blander egen - naturell og frukt - slipper sukker.

Lompe med forskjellige fyll

Sunne vafler - bland yoghurt, egg, frukt (jeg liker banan og blåbær f.eks), bland litt grovt mel med hvetemel og stek. Kjempepopulært og totalt uten sukker. Ved at frukten er inne i vaflene blir det også mindre grising!

Couscoussalat

Grønnsaksmos - potet, gulrot, brokkoli e.l. - blandet med melk og smør - min lille liker det godt også kaldt.

Oliven

Her er det bare å bruke kreativiteten egentlig - håper du fikk noen tips og lykke til!

Skrevet

Takk for kjempebra tips! Steker du vaflene med frukten blandet i da?? Hmm, hørtes godt ut ;)

Skrevet

Der vi går får de lunsj i barnehagen, der har de brødskiver m/ diverse pålegg, men det varierer velgid fra dag til dag. En dag har de risengrynsgrøt, en dag har de giabatta osv, de er flink til å variere synes jeg. Frukt får de også, det er bare å gi beskjed til bhg`en om hvordan din gutt er vant til å få maten, da skjærer de opp til ham : )

Skrevet

Ja - jeg steker vaflene med frukten - det blir kjempegodt! Anbefaler å lage nok røre til at du/dere kan spise noen selv også :) Banan gir en kjempedeilig søtsmak uten sukker - og kan også blandes med de fleste bær og frukter . Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...