Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor skal man ta 6-ukerskontrollen..?med lege eller jordmor? og når skal man bestille time? MÅ man til kontrollen,eller kan man droppe den?jeg var førstegangsfødende...

Hva skjer på kontrollen?

mange spørsmål d der ja...:) hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg var hos jordmor jeg.

Ble ikke undersøkt. Men spørsmål om alt hadde gått bra etc

Gjest -lilly-
Skrevet

Jeg går til legen. Trodde ikke jordmora kunne skrive ut resepter på prevensjon. Bestill time så fort du kommer hjem fra sykehuset. Tror alle må ta den timen, men det er ikke sikkert du trenger å ta GU. Legen snakker litt med deg om hvordan fødselen gikk, om du har noen plager etter fødselen osv. Og så snakker han om prevensjon og skriver ut resept til deg (p-piller, spiral o.l). Ikke noe skummelt det :)

Skrevet

Jeg har bestilt 6-ukers til meg hos fastlegen min. Hun skal prate med meg, sjekke meg nedentil og se på barnet mitt. Mors fastlege blir automatisk barnets fastlege og.

Jeg er også førstgangs!

Skrevet

kan jordmor skrive ut resept på prevensjon?:)

Skrevet

jordmor kan ikke skrive ut resept på prevensjon

Skrevet

Både du og barnet skal undersøkes ved 6-ukerskontrollen. Vi var først hos lege med babyen, så hadde vi en samtale med helsesøster så var jeg hos legen min for å undersøkes og snakke om prevensjon osv. Du må bestille time hos din lege for deg selv. Jeg synes å huske at jeg fikk time for 6-ukerskontrollen til babyen da helsesøster var på hjemmebesøk etter fødselen.

Skrevet

synes du skal kontakte helsestasjonen din og spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...