Gå til innhold

Sove i sin egen seng!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få lillegutt til å sove i egen seng? Snart 3 uker gammel, vil bare ligge hos oss!! Slitsomt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer på d samme...pjokken her er 2 uker og 1 dag...slår seg bare til ro hvis han får ligge sammen med oss...=/

Skrevet

Han er så liten, så det er det ingen vits i å stresse med enda. Husk, han er vant til å være sammen med deg 24 timer i døgnet! Etterhvert kan du prøve å legge et av dine uvaska klesplagg i senga slik at han kjenner lukta di. Lag det litt tett rundt han. Spebarn liker seg ofte bedre hvis det ikke er så åpent rundt dem.

Skrevet

takk for svar;)

Skrevet

Hvorfor ikke la han ligge hos dere? De små har jo stort behov for nærhet. På sykehuset ble vi oppfordret til å sove med babyen. Om en ikke røyker, lar babyen ha egen dyne/pledd, og legger dem høyt i senga (ved deres hodeputer), evt legger dem på ammemadrass eller dyne - er det ikke farlig.

Snuppa mi ligger på en stor babydyne som er brettet dobbel i kanten av senga, og bruker sprinkelsenga til gjerde så hun ikke faller ut.

Her sover snuppa fortsatt sammen med oss - på min del av senga. Veldig lettvindt med ammingen. Jeg synes det er veldig tungt å løfte opp og ned midt på natten.

Du kan også ta en liten titt på : http://www.ap-norge.com/

men om ønsker å la han sove i egen seng, får du prøve å "lure" han i senga si mens han sover eller sitt og stryk på han til han sovner i egen seng. Det kan også være lurt å pakke han inn med lette pledd, så det ikke blir så mye bevegelsefrihet. Noen babyer liker at det er litt trangt - ettersom det minner litt om magen :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...