mummiboy 21.07.06 Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Hvordan få lillegutt til å sove i egen seng? Snart 3 uker gammel, vil bare ligge hos oss!! Slitsomt..
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 jeg lurer på d samme...pjokken her er 2 uker og 1 dag...slår seg bare til ro hvis han får ligge sammen med oss...=/
Livmor Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Han er så liten, så det er det ingen vits i å stresse med enda. Husk, han er vant til å være sammen med deg 24 timer i døgnet! Etterhvert kan du prøve å legge et av dine uvaska klesplagg i senga slik at han kjenner lukta di. Lag det litt tett rundt han. Spebarn liker seg ofte bedre hvis det ikke er så åpent rundt dem.
alvefrøken Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Hvorfor ikke la han ligge hos dere? De små har jo stort behov for nærhet. På sykehuset ble vi oppfordret til å sove med babyen. Om en ikke røyker, lar babyen ha egen dyne/pledd, og legger dem høyt i senga (ved deres hodeputer), evt legger dem på ammemadrass eller dyne - er det ikke farlig. Snuppa mi ligger på en stor babydyne som er brettet dobbel i kanten av senga, og bruker sprinkelsenga til gjerde så hun ikke faller ut. Her sover snuppa fortsatt sammen med oss - på min del av senga. Veldig lettvindt med ammingen. Jeg synes det er veldig tungt å løfte opp og ned midt på natten. Du kan også ta en liten titt på : http://www.ap-norge.com/ men om ønsker å la han sove i egen seng, får du prøve å "lure" han i senga si mens han sover eller sitt og stryk på han til han sovner i egen seng. Det kan også være lurt å pakke han inn med lette pledd, så det ikke blir så mye bevegelsefrihet. Noen babyer liker at det er litt trangt - ettersom det minner litt om magen Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå