Gå til innhold

Erfaringer ang premature rier 24 + 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter 5 dager med drypp for å stanse premature rier. De regelmessige er stoppet opp, det er ikke blitt noen åpning og mormunnen er 4 cm lang. Legene sier det bare er positive tegn, men jeg sitter med en stor klump i magen og er overstadig bekymret......Er det noen av dere som har lignende erfaringer, evt som har født så tidlig?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tvillingjenter er født i uke 22+5, den ene døde etter 7 timer og i går feiret i 1 år for den som ble igjen hos oss. Har desverre ingen erfaringer med det du opplever da jeg fikk infeksjon sånn at jeg hadde ikke noe valg, de måtte bare ut!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var kommet litt lenger enn deg. Ble lagt inn med for tidlig vannavgang 25+5, jeg fikk lungemodningssprøyter med en gang og fødte naturlig 27+1. En liten knøttemann på 35 cm og veide bittelitt over 1 kg. I morgen blir han 3 uker og det ser ut til å gå bra. Jeg ble beordret til å ligge, men fikk lov til å gå på do og ta en rask dusj hver dag. Jeg vil råde deg til å gjøre det samme- ligg helt i ro og ikke provoser fram mere rier. Hva sa legen at du skulle gjøre?

Skrevet

Det er svært positivt at livmorhalsen er 4 cm lang! Da jeg ble lagt inn med premature rier i uke 30, var livmorhalsen bare 15 mm lang... Jeg fødte da også etter en uke med riedempende tabletter og drypp. Vil råde deg til å ta det heeeelt med ro, det er sikkert det du også har fått beskjed om fra sykehuset. Lykke til! Håper du får slippe å føde ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...