Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Da jeg skulle skifte bleie på henne nå,oppdaget jeg blod i bleien..lyst friskt blod..bare litt,men nok til at jeg blir bekymret..så ikke ut til å være i avføringen ,men i urin kanskje??lå litt for seg selv...prøvde å ringe helsestasjon,men de har stengt for sommerferien,den andre helsestasjon har ikke åpent idag..er dette noe som er vanlig eller bør jeg ringe legen nå?hun er 2mnd og 8dager...
krabbetrollet Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Går det an å se om hun har fått en liten rift eller sår? I så fall er det ikke farlig. Det er sikkert ikke noe farlig uansett, men kanskje du bør ringe legen å høre hva de sier.
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Hadde ringt legen jeg ja. Ta med bleien.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Var dette nærmest oransjt av farge? En liten flekk på et sted i bleia der man ikke tenker seg at det er vanlig at tisset samler seg? I så fall er det sannsynlig at det er sånne urat-krystaller, helt ufarlig. Ses oftest hos helt nyfødte, men jeg har sett det på snupa mi etpar ganger senere også. Viste det til legen, han sa det var helt ufarlig. Men hvis det lignet mer på blod og var akkurat på "tisseplassen" i bleia, ville jeg vasket godt, satt på en urinpose og fått urinen hennes stixet hos legen!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Hei! Kommer an på hvordan barnet har det da! Hvis hun har det vondt bør du til legevakten. Uansett ville jeg ha tatt henne til legen.
florica Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Hei, Du kan roe deg hvis dette har skjedd bare en gang. Sostera mi har opplevd det samme med begge døtrene sine. Jeg vet ikke hvorfor det skjer bare hos jenter, men legen sa at jentene samler en del hormoner (som kommer fra mamma) i kroppen sin mens de ligger i magen. De blir kvitt med disse i form av noen blod dråper sammen med urin. Ingen grunn til å bekymre seg sa legen, hvis dette ikke gjenter seg og hvis det er ingen sår/skade. Jeg kan tenke meg hvor skremende det er å se blod fra et spedbarn, men ro deg og lykke til! Florica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå