Gå til innhold

Hva synes dere om Silke?

anaina

Anbefalte innlegg

Silke er et tysk jentenavn avledet fra Celia eller Cecilia, og jeg syns det er veldig pent. Men er litt redd for at det er for "søtt"? Eller rart? Hva syns dere? Funker det i Norge? Hva slags jente ser dere for dere me ddet navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det var noe fint navn.... Men klarer ikke å tenke på det som navn, bare som et stoff, silke. =) men i tilfelle så ser jeg for meg en veldig spe, liten jente, sjenert og litt pysete kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at jeg ikke klarer å tenke på det som et navn, bare som stoff.

Ser for meg ei lita indisk jente, spe og uten personlighet slik at hun forsivnner i mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje kalt prinsessen Cecilia, og hatt Silke som kosenavn hjemme. Navnet i seg selv er mykt og flott, men leder tankene mot stoffet silke hos "norske nordmenn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Silke var noe særlig fint, jeg... Altså, det ble litt for "kunstig"! Ble ikke et navn på en måte, heller et kosenavn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Silke var uvanlig vakkert jeg, da. Men minner meg litt om et dyrenavn...(tenker litt på hesten silkesvarten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Silke var veldig pent. Liker originale navn du ikke finner "hvor som helst".

Selv har jeg en drøm om å kalle en fremtidig datter for Lycke. Litt i samme leie synes jeg...

Gå for Silke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet til ei venninne heter Silke og jeg synes det er pent. Bør vel legge til at de er er Nederlendere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...