anaina Skrevet 7. august 2006 #1 Del Skrevet 7. august 2006 Silke er et tysk jentenavn avledet fra Celia eller Cecilia, og jeg syns det er veldig pent. Men er litt redd for at det er for "søtt"? Eller rart? Hva syns dere? Funker det i Norge? Hva slags jente ser dere for dere me ddet navnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #2 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg synes ikke det var noe fint navn.... Men klarer ikke å tenke på det som navn, bare som et stoff, silke. =) men i tilfelle så ser jeg for meg en veldig spe, liten jente, sjenert og litt pysete kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #3 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg er enig i at jeg ikke klarer å tenke på det som et navn, bare som stoff. Ser for meg ei lita indisk jente, spe og uten personlighet slik at hun forsivnner i mengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #4 Del Skrevet 7. august 2006 Ville kanskje kalt prinsessen Cecilia, og hatt Silke som kosenavn hjemme. Navnet i seg selv er mykt og flott, men leder tankene mot stoffet silke hos "norske nordmenn". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #5 Del Skrevet 7. august 2006 Synes ikke Silke var noe særlig fint, jeg... Altså, det ble litt for "kunstig"! Ble ikke et navn på en måte, heller et kosenavn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #6 Del Skrevet 7. august 2006 Synes Silke var uvanlig vakkert jeg, da. Men minner meg litt om et dyrenavn...(tenker litt på hesten silkesvarten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #7 Del Skrevet 7. august 2006 hest! men syns forslaget om å kalle jenta Cecilie, og bruke Silke som kjælenavn var fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Marte Skrevet 8. august 2006 #8 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg synes Silke var veldig pent. Liker originale navn du ikke finner "hvor som helst". Selv har jeg en drøm om å kalle en fremtidig datter for Lycke. Litt i samme leie synes jeg... Gå for Silke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #9 Del Skrevet 8. august 2006 Søskenbarnet til ei venninne heter Silke og jeg synes det er pent. Bør vel legge til at de er er Nederlendere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #10 Del Skrevet 8. august 2006 No can do... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen til T&O Skrevet 8. august 2006 #11 Del Skrevet 8. august 2006 Kjente en katt med dette navnet og for meg blir det litt rart som jentenavn - beklager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå