Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg skjønner ikke helt hva jeg tenkte på da jeg gikk med på at jeg og pappan skulle dele på fødselspermisjonen nesten 50/50... Jeg jobber i den videregående skolen, og har søkt om permisjon fram til midten av januar 2007, mens pappan da er hjemme t.o.m. juni 2007. Nå har jeg innsett at det kanskje ikke er det ideelle allikevel(jeg var opptatt av prinsippet om at pappan og har lik rett til det). Jeg har imidlertid ikke tatt ut ferie i år, ettersom jeg har hatt permisjon fra 1. juli. Jeg har jo krav på ferie? Kan jeg endre på dette hvis vikaren min er villig til å jobbe lenger i vikariatet?
Vertigo Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Ja, hvis det er greit for arbeidsgiver å endre permisjonen, er vanligvis trygdekontoret ikke vanskelig. Bare ta kontakt i god tid, slik at alle parter får tid å tenke seg om.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Du kan stoppe permisjonen ta ut ferien og starte permisjonen igjen. Dette bør du faktisk gjøre for du kommer ikke til å få overført all ferien til neste år alikevel. Skjønner at du var for likestilling ovenfor far og alt det men hvis du ammer så har jeg funnet ut at det ikke er praktisk å gjøre det slik. Hvis mannen din også forstår det går med på det kan du ta noen flere mnd og han litt mindere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå