Collet :) Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Hvordan skal jeg få i datteren min pencilinen?? Hun har fått en liten luftveisinfeksjon og ble ikke bra, så legen skrev ut en pencilin som heter Weifapenin. Det smaker jo grusomt og etter å ha tatt den et par dager nekter hun nå plent.. Får den ikke i henne, blander i mat, prøver å sprøyte det i henne men det er full nekt. Får hun det i munnen så kaster hun det opp igjen. Og jeg skal jo være enig med henne at den smaker grusomt. Er det noen andre penciliner i samme "gruppe" som smaker bedre? Kan noen gies i stikkpilleform? 2 dager med en pencilin hjelper kanskje ikke så mye...? Hun er jo allerede frisk da så jeg håper at jeg skipper å true i henne mere, skal til legen igjen på onsdag. Hvordan får dere i deres medisin??
sussa4 Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 jeg ville kjøpt ei sprøyte på apoteket , lagt den litt bak mellom tennene og kinnet og sprøytet det forsiktig inn. dette har jeg gjort med mine barn og det har fungert veldig greit . småen må ligge lett bakover i armkroken ..
alvis Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Stakkers jenten din:( Jeg kjøpte en sprøyte på apoteket og satt den ganske langt bak, og på siden og trykkte væsken forsiktig inn. Det gikk best da han lå eller halvlå. De fleste smaksløkene sitter frem på tungen så det er best å få den langt bak. Det går også ann å blåse babyen i ansikte ( da svelger de av ren refleks) men det er ubehagli for barnet og skal helst ikke brukes, spesiellt når det er snakk om så mangen dager. Lykke til
kfb Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Du har sikkert fått miksturen, ikke sant? Det finnes også en oppløsning som er 5 ganger så sterk (250 mg/ml istedenfor 50 mg/ml). Smaker like fælt men da trenger du jo bare å gi en femtedel av mengden! Altså f.eks. 1 ml isteden for 5 ml.
krabbetrollet Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Det som har fungert med våre unger er å få penicilin i tablett-form. Da er det bare til å knuse en tablett, blande den i litt yoghurt/syltetøy/ sjokoladepålegg/sanasol (alt etter som) og gi den til barnet på en skje. Funker hver gang her! Så slipper vi hyling og krangling om medisin..
kat Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 jeg sleit veldig sist jenta mi fikk brennkopper, men løsningen ble å la andre gjøre det enn mamma. brukte doserings sprøyte som de andre her og puttet langt bak i munnen. ble litt mye styr å få andre hit, men byttet på tanter onkler, besteforeldre og naboen (gudmor). så fort hun fikk se meg mens noen gav henne medisin begynte hun å gråte og nekte. fikk is eller noe annet godt i belønning når hun var flink. skulle ha i henne 10 ml tre ganger om dagen i en uke så var ganske styr. høres egentlig lurere ut å knuse tabletter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå