Gå til innhold

Slapp Hortensia!!! Nødhjelp trengs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en nydelig Hortensia av ei venninne for bare en uke siden, og nå ser den allerede døende ut. Hva har jeg gjort galt?

Har gitt den jevnt vann og gjødning.

Hvordan liker de å ha det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er faglært blomsterdekoratør og kan kanskje hjelpe deg.... må bare spørre om hvordan du har vannet den først?

Skrevet

Denhar blitt jevnt vannet, da jeg trodde den ikke skulle være tørr mellom vanningene. I tillegg har den fått dose med gjødning. Den har stått i sollys, men har flyttet den nå. Fortsatt er den veldig slapp.

Skrevet

jeg har forresten hatt den i 2 uker nå...

Skrevet

Den bør skånes for sollys, ihvertfall nå om dagen når, ihvertfall her på Østlandet, sola er så sterk og er fremme hele dagen. Men den kan med fordel stå ute nå på sommeren.

Fyll en bøtte med litt kuldeslått vann, evnt ta med planta til kummen din og dypp hele plastikkpotta under vannflata. La den boble godt fra seg. La den deretter renne godt ifra seg før du setter den tilbake i pyntepotta igjen, så slipper du de små sorte fluene. Dette bør sikkert gjøres hver 2-3 dag nå som det er så varmt.

Har du hage, kan den oxo plantes ut på et skyggested, og den kan være fin helt til frosten kommer. Grav et hull fyll hullet med vann og plant den oppi.

Lykke til!!

Skrevet

Hei hei!

Her kommer blomsterdekoratør nr 2!

har den stått i vann? Hortensia kan drukne ganske fort... det holder at den har stått over natten i vann....

Har drukna 2 brett med hortensia da jeg var lærling... Sinna skjef da ja, hehe...

Skrevet

prøvde å redde den, men gikk ikke dessverre... får kjøpe en ny og stelle den riktig fra dag 1!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...