Mamsen med 2 Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Fikk en nydelig Hortensia av ei venninne for bare en uke siden, og nå ser den allerede døende ut. Hva har jeg gjort galt? Har gitt den jevnt vann og gjødning. Hvordan liker de å ha det?
Smykkemaja Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Hei! Jeg er faglært blomsterdekoratør og kan kanskje hjelpe deg.... må bare spørre om hvordan du har vannet den først?
Mamsen med 2 Skrevet 7. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2006 Denhar blitt jevnt vannet, da jeg trodde den ikke skulle være tørr mellom vanningene. I tillegg har den fått dose med gjødning. Den har stått i sollys, men har flyttet den nå. Fortsatt er den veldig slapp.
Mamsen med 2 Skrevet 7. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2006 jeg har forresten hatt den i 2 uker nå...
Smykkemaja Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Den bør skånes for sollys, ihvertfall nå om dagen når, ihvertfall her på Østlandet, sola er så sterk og er fremme hele dagen. Men den kan med fordel stå ute nå på sommeren. Fyll en bøtte med litt kuldeslått vann, evnt ta med planta til kummen din og dypp hele plastikkpotta under vannflata. La den boble godt fra seg. La den deretter renne godt ifra seg før du setter den tilbake i pyntepotta igjen, så slipper du de små sorte fluene. Dette bør sikkert gjøres hver 2-3 dag nå som det er så varmt. Har du hage, kan den oxo plantes ut på et skyggested, og den kan være fin helt til frosten kommer. Grav et hull fyll hullet med vann og plant den oppi. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Hei hei! Her kommer blomsterdekoratør nr 2! har den stått i vann? Hortensia kan drukne ganske fort... det holder at den har stått over natten i vann.... Har drukna 2 brett med hortensia da jeg var lærling... Sinna skjef da ja, hehe...
Mamsen med 2 Skrevet 11. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2006 prøvde å redde den, men gikk ikke dessverre... får kjøpe en ny og stelle den riktig fra dag 1!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå