Mouniq_ *mamma jeg* =) Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Sukk.. Hva gjør jeg? Ungen har ikke kommet til verden enda, men lurer veldig på hva jeg skal gjøre ang barnedåp. Saken er: Jeg er ikke sammen med barnefaren, vi snakker overhodet ikke sammen. Jeg har ny kjæreste som er klar for å bli "reservepappa". Hva gjør jeg med gjester? Inviterer jeg familien til barnefar? Familien til "reservepappa" ? Jeg gikk ifra barnefaren da han var voldelig og har store alkoholproblemer. Har snakket med han et par ganger etterpå ang barnet, og han forandrer mening hele tiden, en dag vil han ha barnet, en annen dag nekter han. Men jeg vet ikke hva som skjer i forhold til samvær osv. Håper vel mest på at barnefaren gir faen (virker slik nå) da jeg er redd for barnets beste.Men hva med familien hans? Bør de få ha kontakt med barnet uansett hva barnefar velger å gjøre? Huff, ble komplisert dette. Håper noen kan komme med gode råd/forslag til hva en ganske fortvilet gravid skal gjøre. Mange klemmer fra Mouniq.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Hei... Det hørtes ikke særlig lett ut. Men det er nå du som bestemmer og velger det du mener er det beste! Selv er jeg alenemor, og lurer også på hva jeg gjør med dåpen siden jeg ikke er sammen med barnefaren og kjenner ikke særlig mange av slektningene hans, men de jeg skjenner liker jeg veldig godt. Så jeg har det jo ikke så tøft som deg akkurat..:/ Jeg har nå den mening at uansett hvordan barnefaren oppfører seg og uansett hvor mye teit han kan prestere å si, så skal ikke det gå utover familien hans. Familien til min ex-kjæreste forguder datteren vår og jeg vil gjerne at de skal ha ett godt forhold. Det at du har fått ny kjæreste kan jo skape problemer, men jeg råder deg til å tenke deg godt om hva DU ønsker og vil. Barnefaren er tydeligvis ikke helt stabil, så da blir det jo du som må ta avgjørelser og være den trygge mor for barnet ditt. Følg magefølelsen din, og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Mitt første barn er ennå ikke døpt og er 10år gammelt, nå som mitt andre barn er i døpe-alder, tenker jeg på å døpe dem sammen, men jeg og barnefaren bare krangler...så kanskje det ikke blir noe dåp denne gangen heller....syns ærlig talt det ikke er noen forsakelse, går jo aldri i kirka selv....kanskje like greit å vente til evt.konfirmasjon så får ungene selv ta valget å evt.døpe seg først. Koster jo mye å ha både dåp og konfirmasjon, blir nok evig alenemor så kanskje like greit å gi ungene pengene som et evt.selskap hadde kostet. Ikke så greit å få samlet familie som er spredd over alt heller. Noen som har døpt store barn forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå