Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Er det noen som har vært borte fra babyen ennå av dere med aprilbarn? Jeg har lyst til å ta med mannen en tur bort ett døgn i forbindelse med bryllupsdagsfeiring, men føler kanskje ikke at det er bra. Babyen er tre og en halv måned og jeg fullammer, men han tar også flaske. Stoler på den som skal eventuelt være barnevakt, men synes det er vanskelig likevel. Hva synes dere? Hvilke erfaringer har dere selv?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Brnet tar da ingen skade av et døgn borte fra foreldrene. Tar barnet flaske,får i seg mat og du stoler på barnevaken ser jeg ikke helt problemet ditt.
alvefrøken Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Jeg hadde ikke gjort det Men folk her er veldig ulike her da. Så det er mange som kommer til å mene at det er på tide å la baby overnatte når den er 3 mnd Jeg skal selv i bryllupp i oktober og da er snuppa 7 måneder. Men når det begynner å bli sengetid for snuppa, kjører vi to hjem igjen. ..men du gjør det som du selv synes er best. Lykke til
Gjest Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Jeg har ikke vært borte fra jenta mi på 5,5 mnd,men det er p.g.a at behovet ikke har meldt seg enda....synes du/dere skal ta et døgn og kose dere sammen.så lenge du hvet at barnet har det bra er vel ikke det noe problem. eneste jeg vil annbefale deg er at du pumper deg hver 3-4 time for å holde igang melkeproduksjonen. lykke til:-)
*Annemor* Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Jeg har tre barn og ville ikke hatt noen betenkeligheter med å reise vekk for bare tt døgn. Jeg har ikke gjort det samme selv når de var så små, men hadde vi vært i samme situasjon som dere, ville jeg ikke nølt. Dere trenger tid sammen bare dere to og, så jeg ville dratt og kost meg.
FrøkenSprøken Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Det heter seg at hovedomsorgspersonen ikke bør være lenger borte fra barnet sitt enn antall mnd barnet er. (3 mnd=3 timer), men du må jo selv finne ut hva du synes er greit for ditt barn. Husk at det er du som kjenner h*n best, og at det er regelen og ikke unntaket som utgjør forskjellen. Lykke til md valget:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Takker for svar. Det virker som om det ikke er så mange av dere som har vært borte fra babyen sin ennå/noen gang? Jeg får tenke litt på det tror jeg.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Vært borte fra snuppa ett døgn. da var hun 5 uker. Herregud... ungen lever og har d bra!!
Gemini77 Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Hei, Jeg syns du skal dra hvis du føler du er klar for det. Babyen din kommer til å ha det supert uansett. Jeg var borte en natt da lillegutt var 9 uker - da var han alene med pappa'n. Hadde besøk fra Australia og det ble sånn, og jeg koste meg masse og selvfølgelig STOR stas å se han igjen dagen etter. Var helt syk på å kose.. merket at jeg hadde skikkelig overskudd til bare å kose og leke med babyen etter en døgn borte. Så hvis du stoler på barnevakten, babyen tar flaske, så syns jeg du og mannen skal kose dere! :-)
jennifer Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Jeg var i bryllup når hun var 5 uker, kom hjem tidlig på morgen, hadde pumpet meg og hun tok flaske( Var da hos tante som har 3 små selv) Hun sov hos foreldrene mine en natt når hun var 3 mnd. Og en natt når hun var 4. Hun er nå 6,5 og er en veldig blid og harmonisk lita jente. Jeg hadde ikke hatt betenkligheter i det hele tatt, det var bare meg det plaget , hun har hatt det helt supert... Hun er vår første, men jeg har alltid hatt små barn i nærmeste familie, og sett hva de har gjort. Klem og lykke til, dere trenger en dag alene innemellom. Vi skal bort en hel helg i September, og Mille skal være hos Farmor og Tante. Gleder meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå