Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Lillegutt går på Trimetoprim pga refluks i urinveiene. Nå viser det seg at B-12 lageret og Folinsyre verdiene i kroppen hans er veldig lave. Legene mener det er pencillinen som tapper lagrene. Han har gått i spisenekt, noe som kan skyldes disse forholdene. Andre med erfaringer med langvarig pencillinbruk.
-Cordelia- Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Vesla er 15 mnd, og har fått antibiotika i 13 av dem. Går på antibiotika nærmest konstant (av mange årsaker), og brukte noen uker trimetoprim forebyggende pga refluks på nyrene. Bakteriene ble kjapt resistente mot trimetoprim, og byttet til furadantin istedenfor, denne brukte hun ca et halvt år. Samtidig som hun fikk første kur mot urinveisinfeksjon, mistet hun matlysten. Stoppet kjapt helt å spise, og fullernæres via knapp på magen. Men det kan skyldes andre ting enn antibiotikaen, jeg vet ikke. Vesla fikk Multi (vitaminer) og folsyre fram til hun var året, og lagrene er fortsatt fine nå et par mnd etter. Jeg har et håp om at den dagen vi kan kutte ut antibiotikaen, så kan kanskje matlysten komme. Enn så lenge er vi kjempeglad for at knappen på magen fungerer fint. Hvis gutten din har gått i spisenekt, burde du få tatt fatt i problemet med en gang (som jeg skjønner du har gjort). Det blir ikke bedre av seg selv... dessverre... det er iallfall min erfaring. Og å tvinge/presse barn til å spise, gjør bare det hele verre på sikt (selv om det kan være fristende å gjøre det) Multi og folsyre er mitt heteste tips til deg- løp og kjøp!
Gjest Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Hei og takk for godt svar. Nå har han fått B-12 injeksjon og multivitamin. Han har begynt å spise!!! Jippi. Så lenge som vi har slitt. Skal jenta di opereres? gutten min har refluks grad 3, så de regner ikke med at det vil ordne seg selv.
-Cordelia- Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Så flott at han har begynt å spise!! =) Supert! Vesla vår ble operert i vinter, fikk lagt ut urinblæra (en variant av urostomi). Hun hadde da fått refluks grad 2, tross at vi engangskateteriserte (tømme urinblæra) henne 12 ganger i døgnet ( tisser ingenting selv pga nerveskade på blæra pga ryggmargsbrokk) Men jeg tror ikke det er den typen operasjon de bruker hos dem med "bare" refluks, jeg vet ikke. Vesla vår har vært uten antibiotika nå i 4 dager, og har begynt så smått å spise litt! Så vi jubler her også! JIPPI for småtrollene våre.
Kjel-Tring Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Hei;) Min sønn gikk forebyggende på furandantin fra han var 4mnd til han var 155mnd.Han ble operert da han var 12mnd.Det er 8år siden nå.Operasjoner som dette blir bare tatt på rikshospitalet(ihvertfall da).De gikk inn urinrøret og laget en ny ventil av teflon.Ikke noe sår etterpå.Gikk kjempefint etterpå,har ikke hatt noe mer problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå