ღhælgelainnღ Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 vi har ei tulle på 5 måneder som fortsatt bare får mme og litt mm. Har ikke så mye i puppen lenger, så da får hun ihvertfall drukket seg mett på det andre. Men lurte bare på om vi snart kunne begynne å prøve med litt grøt til henne. Er det bare å kjøpe f.eks. maisgrøt og la henne få smake litt av en teskje? En bør kanskje ikke satse på et grøtmåltid hvis hun er fryktelig sulten og hyler etter mat? Da har hun vel ikke engang tålmodighet til å smake på grøten, men bare vil ha melk med en gang?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Om hun drikker mer en 1 liter mme for dagen er det på tide med grøt Noen begynner i tremåneders alder, noen når de er 4 måneder, og noen ammer til de er 7 måneder og vel så det, om du føler barnet trenger noe mer så kan du gi grøt. Begynn litt med smaksprøver, du merker for når hun vil ha mer en bare prøve skjeien.
Gjest Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Jeg har ammet hver 2-3 time hele døgnet og natta ble slitsom etterhvert.tulle vårres begynnte med grøt da hun var 4,5 mnd på kveld og nå sover hun nesten hele natta. så nå er hun litt over 5,5 mnd og får grøt og pupp til kveldsmat......det er det enese hun får av "fast føde" så langt.
Sjokoholikern Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Gutten min er 5 mnd og vi har nettopp begynt med grøt. vi kjøpte maisgrøt og blandet én teskje med mm, og han slukte det ned. (etter et halvt måltid fra brystet så han ikke skulle være supersulten) men jeg ville vente å se hvordan det gikk med magen/avføringen hans, så økte vi det heller litt dagen etter. i dag fikk han hele 50ml mm utblandet med maisgrøten, og gapte og slikket i seg grøten, helt til det var bittelitt igjen, da snudde han seg vekk og ville ikke ha mer. det er anbefalt å vente til ungen er seks mnd, men siden vi syntes han hadde "slanket" seg litt tenkte vi det var på tide. og vi hadde allerede gitt han smaksprøver på forskjelige moste frukter og han elsket det =)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Snuppa fikk grøt når hun var 3.5 måneder gammel hun, og har fått det siden )
alvefrøken Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Vi skal gi henne grøt når hun er 6 mnd ! Men hun har bare fått morsmelk. DA skal vi filme første grøtskjea *vi gleder oss*
mammaen til G & A Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Vesla her har faatt litt velling fra fire maaneders alderen. Fikk beskjed av barnelegen hennes at jeg fint kunne begynne med det rundt tre maaneders aldreren, men jeg ventet en liten stund til. Jeg ammer henne hele dagen for saa aa gi henne en flaske med veldig tynn velling i blandet i mme etter at hun har badet. Hun er ikke oppe i en posjon enda, og sover ikke igjennom natten enda...
Northernlights Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Min startet da han var 7 mnd. De skriker ikke bare etter mat, da. Om de er grinete, mener jeg. Ofte tror jeg vi mødre gir dem mat når de egentlig trenger noe for tannfrembrudd, eller bare kos. Eller de rett og slett er overtrøtte. Husk at magesekken til småtassene våre er bittesmå.
Gjest Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Jeg fullammet til han var 6 mnd, og fikk beskjed om at det var det riktige for ham, siden han var førnøyd, og la på seg det han skulle. De anbefaler vel at en starter når de er 6 mnd - dersom de får nok mm/mme, og er fornøyd med det. Dersom barnet virker missfornøyd etter måltidet, eller ikke legger nok på seg, mener de at en kan starte litt før. Snakk med helsestasjonen. De har jo vekt og sånn på barnet, og bruker å være flinke til å veilede. Lurt å gi barnet smaksprøver når de er rolige, og har spist litt i forkant ja ;o)
*ulvemor* Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 jeg begynte med grøt da ho var fem mnd, etter en kraftig puppenektperiode fikk hun både grøt og mme. amma kun i en mnd til..
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 min på 3 mnd og en uke er sulten hver time og andre time, kanskje på tide med litt smaksprøver på grøt da? får mme
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Må bare kommentere et svar på denne tråden. Ift mme så er dette med at baby ikke skal ha mer enn en liter noe som gjør seg gjeldende når baby har begynt å spise fast føde og har gjort dette en periode, 8-9 mnd alder. Liter-regelen forviller seg ofte inn i tråder på denne siden. Baby skal ha ca 15 % av kroppsvekta si med mme de første 3 mnd, fra 3 mnd ca 12%. Det vil si at dersom baby er stor, må faktisk baby ha mer enn en liter mme - og det er IKKE fali )
Gjest Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Beggynte å gi mine to søte små grøt da de var 4,5 mnd etter oppfordring fra helsest. De har fått mme siden de var 1 mnd. Dette gikk supert de to første ukene.......Så måtte vi ta en pause på et par uker, ble mye krøll i magen..... Men da vi kom igang igjen da ble det bare fryd i gommen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå