Lille lille Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Jeg har en gutt på 8.5 mnd. Ammer fortsatt morgen og kveld, og han tar ikke flaske. Skal i bryllup til helgen og han skal være hos farmoren sin. Hun snakket om at hun kan gi han velling.. men hva er det egentlig? Tynn grøt? Hvordan gir man det?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Gis vanligvis med kopp eller flaske. Tar evig lang tid å gi det med skje. Hvis man får i barnet velling ville jeg heller gitt mme. Hvorfor gi velling istedet for melk liksom? Skjønner ikke helt det? Velling er tynn, tynn grøtaktig korndrikke.Næringsrikt, fuktighetsgivende og metter lenger enn melk, men inneholder andre typer næringsstoffer så er ikke anbefalt som melkeerstatter. Her gis det velling til frokost. Ammer ikke lenger, men gir en stor flaske mme midt på dagen sammen med frukt eller brød. Lykke til!
Lille lille Skrevet 6. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2006 Hmmm, kanskje jeg skal satse på mme fra kopp da? Det var svigermor som snakket om at hun ville gi velling.. Hun vil at jeg skal slutte å amme.. det er ganske irriterende at hun maser om det, de skal jo ha mm eller mme hele det første året, ikke sant? Likevel..kjøper man velling på butikken?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Hvis babyen din drikker fra kopp ville jeg gitt melk fra kopp istedet for velling. Men velling er bra mat det altså. Nestle produserer velling, bla en med pæresmak som er beregnet for babyer fra 8 måneder. Her gis den fra tåteflaske med største smokken eller tutekopp. Jeg hadde hatt litt tillitsproblemer til en barnevakt som skulle ha meg til å slutte og amme.. Hadde lurt veldig på agendaen bak sålenge amming faktisk er anbefalt til 2-årsalder.. Håer du får en flott frihelg med litt velfortjent avkobling!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Ville heller gitt mme, eller utpumpet melk i stedet for velling. Når han er 8,5 måned og spiser annen fast føde tror jeg ikke behovet for velling er der om han spiser grøt ihvertfall. Lag en liste over måltidene til småen og be henne gi mme, eller pumpemelk (om du gidder) der du ammer.
Lille lille Skrevet 6. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2006 Svigermor er grei hun, altså, grunnen til at hun håper gutten min skal slutte med puppen snart, er at da kan hun gi han det samme som meg, og det blir lettere for henne å passe han.. Han koser seg nemlig veldig med kveldspuppen, så det blir nok ikke så lett for henne å legge ham enten hun gir velling eller mme.. Men han spiser grøt, brød, middag, frukt, og så får hun nok i han litt melk, så da er han ihvertfall ikke sulten. Han sagt at hun får gjøre som hun vil, ta ham i vogna, legge seg inntil ham i senga eller hva som helst hvis han ikke vil sove.. Noen tips? Når han er 10 mnd skal vi bort en langhelg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå