Gå til innhold

Til EliasMamsFødeklarMedEmma/Lotta :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei kjære vennen min:)

 

Nå er det igjen lenge siden vi har hatt kontakt:) Hvordan er det med deg? Fødeklar ser jeg...he he... Kunne nesten kallt meg det jeg også, for jeg har fått den samme følelsen. Jeg er liksom helt klar psykisk. Jeg merker på hele meg at det nærmer seg. Kynnerene blir bare sterkere og lengre og kommer oftere. Jeg er tung og varm og stor. Melken lekker hver natt. Tegnene er mange, men det er ikke så rart siden det bare er 29 dager igjen til termin.

 

Jeg har vært på ferie vet du. De siste dagene har vi vært sammen med mormor og morfaren min og alle tantene og onklene og søskenbarna mine på mors siden. Det er en årlig ting vi gjør, og det er like gøy hvert år. Jeg spurte tantene mine hvordan de fødte barna sine i forhold til termin. Og alle sammen fikk bare tidligere og tidligere. Jeg vet at det er fullt mulig at jeg går lenger denne gangen enn da jeg ventet Lisa, men jeg håper så inderlig at jeg er like tidlig denne gangen. Jeg fikk Lisa 9 dager før termin, og hvis det samme skjer denne gangen, blir det fødsel den 26.august. Jeg håper lille Vegard kommer rundt den datoen:) Kanskje vi føder samtidig:) Det er jo ikke særlig stor sannsynlighet for det, men det er muligheter for det. Uansett må vi i alle fall sende hverandre en sms når vi reiser inn eller rett etter babyene er ute. Jeg kommer til å vente i spenning:)

 

Hvordan er det på navnefronten da? Har dere ikke bestemt dere helt? Kanskje greit å se den lille først? Jeg leste at du skal på ul igjen i morgen. Det blir spennende å høre hvor stor jenta di er. Jeg regner med at gutten min er rundt 3kg nå. Lisa var 3728g, men jeg tror denne blir litt større.

 

Denne uken skal jeg vaske alt babytøyet. Gleder meg til å legge det klart i kommoden. Jeg har fått handlet litt til til ham, så nok klær de første mnd det har han i alle fall helt sikkert! Jeg tror nok jeg må kjøpe den madrassen også denne uken, sånn at alt er i hus. Jeg har tenkt meg en tur til kvadrat i morgen. Jeg må gjøre litt barnehageshopping til Lisa. Hun begynner jo i barnehagen neste uke. Jeg kjenner at det skal bli godt å få noen dager å slappe av helt alene nå i slutten. Jeg blir sliten! Geir begynner å jobbe igjen nå:( Surt. Det har vært så delig å ha han hjemme disse ukene. Jeg har merket det på formen min at han har vært hjemme og hjulpet meg.

 

Har du pakket bag'en forresten? Det tror jeg vi må gjøre snart. Du burde nok ha gjort det nå i alle fall, for ting kan jo skje nå.

 

Nei, nå skal jeg kose meg med en grandiosa:)

Jeg gleder meg til å høre fra deg Therese. Det er alltid like koselig nemlig!

 

Klemmer fra meg til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann kjære vennen min!

 

Det var koselig å endelig ha rdeg tilbake på BIM =) Men også godt å høre at dere har hatt det så deilig i ferien!

 

Skjønner hva du mener med at det er godt å ha mannen hjemme nå på slutten. Denne uka har Helge begynt på jobb igjen...men samtidig åpnet barnehagen - heldigvis! Elias var der tirsdag, onsdag og fredag -- og det gikk kjempefint. Skulle ikke tro han hadde vært borte derfra i over 3 uker. Eller så synes han bare det var veldig deilig å komme tilbake dit igjen og leke og kose seg med alle de andre barna! Det var deilig for meg også med de 3 dagene fri. Han skal jo gå 3 dager hver uke, så han skal dit i mårra. Da skal jeg først på UL kl 08.30 og etter det skal jeg inn på besøk til søstra til Helge, som endelig fikk sin lille gutt klokka 10.40 i dag - 9 dager på overtid! Han veide 3570 gram og var 50 cm lang - en liten en, med andre ord. Han vier mest sannsynlig mindre enn det snuppa vår veier nå - og jeg har enda 3 uker igjen til termin!!! Det er litt rart å tenke på at det virkelig kan være så stor forskjell på de her små nurka!

 

På navnefronten er det stillstand. Vi har nå bestemt oss for at vi venter til frøkna har kommet før vi bestemmer oss sånn endelig. Men Lotta står øverst for oss begge for øyeblikket =)

 

Nei, jeg har ikke pakket bagen enda, men har begynt å tenke på hva som skal oppi den. Da fødselen startet med Elias, hadde jeg hatt plenty av tid til å pakke den mens jeg gikk her hele natta og venta, men...det er vel ikke en sjanse å ta egentlig. Plutselig kan det gå veldig mye fortere denne gangen, og da er det jo i grunnen greit å ha den klar. Men tannbørste og slike ting putter jeg bare oppi rett før jeg drar til sykehuset.

 

Jaja, jeg får ned å holde Helge med litt selskap - vi lurte på å se en film i kveld. Bare slappe helt av - dessuten er jeg så stappmett, for vi har feiret svigermor og Helges søster sin bursdag i ettermiddag...har spist masse bacalao og masse kake - deilig!

 

Vi snakkes i mårra, tenker jeg - du får nok et fullt referat av ULèn =) Ha en deilig kveld sammen med mannen din. Og det var veldig koselig å høre fra deg igjen!

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen:)

 

Je leste at det gikk bra på den siste ul'en, så deilig.) Og tenk at du kanskje får en liten baby denne gangen. Jeg regner med at den lille min er en kraftplugg jeg:) Fikk du vekta på henne?

 

Jeg har bestillt modningskupunktur idag jeg. Skal til første behandling neste mandag. Da er det 3 uker til termin. Jeg skal ha en da, en 1 uke etterpå og den siste en uke før termin (hvis jeg ikke har født allerede da...håpe håpe...) Spennende. I morgen skal jeg til legen igjen. Er spent på hvor mye jeg veier nå. Tror det er litt mer enn da jeg var høygravid med Lisa, men det er ikke så fælt mye tror jeg.

 

Nå ligger alt babytøyet i str50 og 56 klart i kommoden. Jeg tror jeg har nok:) Har 9 sparkebukser i 50 og 9 i 56. Ikke alle er mine, jeg har lånt av Mariann og Tone Beth. Det er veldig greit å slippe å kjøpe inn så mye selv. De vokser jo så utrolig fort!

 

Jeg og Lisa har vært på fotballkamp idag. Lillebroren min Morten spiller i 6.divisjon:) Skikkelig amatørfotball, men det er alltid koselig å se kampene og snakke med de andre tilskuerene. Vi har vært på Kvadrat også idag. Og onkel Morten var med oss. Jeg fikk kjøpt støvler, regnklær, en liten ryggsekk, tøfler og sydvest til Lisa. Barnahageshopping rett og slett:) Hun begynner om en uke. Det blir veldig spennende, men jeg gruer meg også. Lillejenta mi som jeg bare skal gå ifra der sammen med fremmende. Tenk når hun faller og slår seg og jeg ikke er der. Huff så trist å tenker på, men det går helt sikkert bra. Jeg vet hun kommer til elske å være i barnehagen, og gråter sikkert mer når vi skal hjem enn når jeg leverer henne.

 

Morten begynner på lærerskolen om en uke han. Han har kjøpt leilighet i Sandnes, men den er ikke innflytningsklar før i februar. Derfor skal han leie det ene soverommet hos oss. Han bodde hos oss da vi fikf Lisa også. Han betaler leie, men er egentlig bare til hjelp. Det tror jeg i alle fall han vil være nå. Geir jobber jo ofte lenge, så da kan Morten hjelpe meg med barna.

Jeg er veldig spent på hvordan det blir å være mor til to. Nå får vi snart vite det!

 

Nå tror jeg jeg skal legge meg. Er helt utslitt etter å gå rundt på kvadrat. Vi snakkes snart kjære venn.

 

Klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen:)

 

Ville bare fortelle at jeg er myyye bedre i dag! Det er helt merkelig, jeg kjenner nesten ikke noe i dag. Håper det ikke kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære venn!

 

Ååå...det var godt å høre at du føler deg bedre i dag =) Har tenkt på deg i dag! Ikke noe koselig om dine siste uker av graviditeten skulle gitt deg vonde og smertefulle minner da.

 

Off, ja, Lisa skal begynne i barnehagen ja. eller ikke OFF - man må ikke si det. Hun kommer til å stortrives - i alle fall etter hvert. Det er nesten verre for mamma`n, tror jeg, enn for barnet selv. I alle fall var det slik for oss. Det kan enda være vondt å reise fra ham. Spesielt når han sier. "Mamma, jeg vil væme hjem, mamma!" Buhuuu...det vil jo jeg også at du skal da, selvfølgelig! men så er det jo så utrolig deilig å ha noen timer fri for meg selv når jeg bare kommer ut i bilen og hjem. Jeg nyter det. Og vil sikkert nyte det enda mer når lille Lotta kommer. Tror det er Lotta som ligger der inne =) Hu er så aktiv for tida...trodde det skulle bli mer stille nå frem mot termin, jeg - men denne jenta er virkelig ei sprek ei =D Heldigvis da for det!!! Men da tenker jeg...kanskje ikke hu er så stor likvell, siden hun kanskje fortsatt har litt plass å boltre seg på? Jada, får leve i håpet. På ULèn fikk jeg ikke noe eksakt estimert fødselsvekt, men hu lå nesten på gjennsomsnittsstreken nå (juhuuu!!! - lå litt over sist gang, så kanskje det stemmer at jentene vokser litt mindre på slutten enn guttene?), og han trodde ho ble noe bortimot det Elias veide (4100 gram).

 

Åi, du har mye tøy!!! Jeg har ikke kjøpt noennting i 50 jeg. Har noen hvite sparkebukser, bodyer og pysjamaser etter Elias som jeg tenkte å bruke - også har jeg kjøpt noe rosa sparkebukser og bodyer i 56. Kanskje jeg egentlig har litt lite? Men jeg finner liksom ikke fine rosa sparkebukser jeg! Syns det er vanskelig...og jeg vil har mye, deilig sparkebukser og dresser - ikke kjoler og skjørt og sånn nå mens hun er så liten. Denne snuppa skal være BABY så lenge jeg kan! Elias gikk jo (stakkars) med dongribukse og strikkejalle da han var kun 3 uker gammel!!! Det bilde ser helt rart ut - jeg syns ikke man skal kle nyfødte små nurk i slike klær - det ser feil ut i mine øyne. Men vi er jo forskjellige sånn da! Jeg skal ha meg en runde i dag - se om jeg finner litt flere sparkedresser og sånn koselig tøy. Ellers kjøpte jeg bleier på mandag =) De er jo så søte. Jeg kjøpte minibleiene da...er litt usikker på om jeg virkelig trenger newbornbleiene? Hvis ho veier over 4 kg allerede når ho blir født, vet jeg liksom ikke? Elias brukte vel en pakke eller to med newborn, men...kanskje jeg burde ha en pakke med slike også. Guri, alt man må passe på å få handla inn!!! Men denne gangen skal jeg prøve å få handla inn det meste før jeg kommer hjem fra sykehuset. Så slipper Helge og løpe rundt å handle mens jeg er der...han har mer enn nok på jobb, pluss at han skal passe Elias i tillegg denne gangen. Mamma er dødsnervød for at jeg skal føde denne uka - de er nemlig i Danmark - kommer hjem i mårra. Men det er jo de som skal passe Elias når det skjer, og det gleder de seg så til, så det vil hun ikke gå glipp av vettu! Men det er nå ingen tegn på at det skal skje noe i dag!

 

Nei - jeg får stelle meg og komme i gang med dagen! Fikk plutselig et innfall om å reise til Kr.sand å se på babytøy! Har mer utvalg der enn her og i Arendal! Hmmm...kanskje jeg skulle gjøre det?

 

Vi snakkes, kjære venn! Så glad for at du er i bedre form i dag!!!

 

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh du er så koselig:) Jeg er også glad for at jeg er så mye bedre. Nå vet jeg at hvis jeg har en slik vond dag igjen, så er det sjangs for at det går over i alle fall. Jeg så for meg at jeg måtte gå rundt med krykker de siste ukene. Ikke noe jeg ønsker.

 

Så gøy at det er en Lotta. Jeg syns også det er det fineste navnet. Elias og Lotta. Så søtt:)

Ja, jeg har mye klær! Kommer helt sikkert ikke til å trenge det, men det er jo ikke mitt det meste da. Bare 3 av sparkebuksene i 50 er mine, og av de er kun 1 ny:) Jeg er helt ening at det er best med sparkebuker. Jeg hadde noen kjoler til Lisa, men de kryper bare opp under armene. Vi brukte dem nesten aldri! Det er først når hun går at det begynner å bli naturlig med kjoler, men selv da er det best med bukser syns jeg. Denne gangen har jeg tenkt mye mer over hvordan stoffet er på klærne. Den søteste buksen jeg kjøpte til Lisa var altfor stiv, så vi brukte den nesten ikke. Det er best med helt myke sparkebukser.

Ja, de har vel mer utvalg i kristiansand. Der har de en butikk som heter Kenneths barneklær eller noe sånt. Der selger de "name it"-klær. De liker jeg så godt. Det merket har så mye søtt:)

 

Nå skal vi ut til stavanger for å vise Morten rundt på universitetet. Han begynner på lærerskolen på mandag, så jeg skal vise ham hva alle byggene heter og hva som er i de forskjellige. Jeg må en tur innom kvadrat for å kjøpe bryllupsprsang også. Vi skal i bryllup til en venninne på lørdag. Blir sikkert koselig, men jeg håper det ikke blir altfor varmt! Føttene mine er ikke akkurat små på de varmeste dagene. Jeg har litt vann i kroppen for å sid et sånn:)

Jeg hadde forresten 14,5kg nå. Det betyr at jeg er 17,5kg tyngre nå enn jeg var før jeg ble gravid med Lisa. Det er den vekta jeg vil prøve å komme ned igjen i etterpå. Skal bli spennende å se om jeg klarer det.

 

Min lillegutt var visst også litt mindre enn jeg trodde. Jeg var på ul pga de smertene jeg hadde i går, og da trodde legen at han hadde et vekstavvik på minus 7%. Men det gjør ikke noe om han er litt liten. Lisa var 3728 oh 50, og det holder:)

 

Nei, nå klatrer Lisa på meg, så jeg må visst pakke ned dataen. Vi snakkes vennen min.

 

Klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...