Gå til innhold

Hjelp... Melka blir borte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 3 uker. De første 2 ukene brukte jeg ammeskjold og jeg pumpet meg. Jeg har nå den siste uka klart å amme henne normalt. Jeg har samtidig med at hun suger klemt hardt på puppen for at mest mulig skal komme ut. Et par ganger i løpet av dagen har jeg og pumpet meg helt tom etter at hun er mett. Men nå føler jeg at mekla begynner og bli borte. Jeg har veid hun før og etter måltid og sett hvor mye melk jeg klarer å pumpe ut etter at hun har spist. Før jeg begynte å amme vanlig spiste hun lett 60 ml av et bryst. Nå får hun maks i seg 50 på begge puppene. Hun er mer sulten, men jeg har ikke mer melk. Driver å prøver å få opp produksjonen nå ved å pumpe meg ofte.

Kan det være melkeproduksjonen har gått ned siden jeg driver å klemmer melka ut av puppen, slik at kanskje jeg ikke blir nok stimulert av suginga????

Noen som vet et godt triks for å få opp produksjonen raskt?

Det går foresten 4 timer mellom hvert måltid/pumping om natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg jenta di til brystet ofte over en periode...gjerne hver time. Vekk henne/eller pump deg med 2-3 timers mellomrom ei natt og produksjonen vil øke...

Lykke til :)

Skrevet

Har vært gjennom det der... Beste råd: slapp av - melka er der, og blir ikke borte selv om man har noen dårlige dager.

Ellers kan du prøve et regime jeg bruker:

ammete - morgen og kveld

havregrøt/suppe - morgen og kveld (noe i havre er visst veldig bra)

lecithin kapsler - fås på helsekost, tas 3x i starten, så 1x daglig

Det går også an å stimulere et "akupunkturpunkt" for melkeproduksjon rett under lillefingerneglen med annen negl eller tenner.

Har forresten gått til akupunktur for dette også, og det funket kjempebra!

Skrevet

Gode råd du har fått over her.

Det viktigste tror jeg er at du slapper av og bare prøver å tro å at kroppen din greier å lage nok melk til jenta di.

Kanskje legge vekta litt vekk noen dager hvis du greier det, og bare amm så ofte du kan. Sørg for å la henne suge brystet godt tomt. Det er da signalene sendes om at her trengs det mer melk...

Så lenge jenta er rolig og tilfreds, og har noen våte bleier hver dag, får hun i seg det hun trenger.

Kjempeflott at du har greid å bli kvitt ammeskjoldet - det kan være en ammekiller på sikt.

Hun har godt tak på puppen? Kanskje hun har fått litt feil tak etter bruken av skjold?

Dette fikser dere! Lykke til!

Skrevet

Legg henne til hver 1.-2. time, men ikke om natta sa helsest. til meg. Jeg skal ikke vekke baby om natta for å amme, siden han våkner en gang av seg selv. Pass på at du drikker og spiser nok. Hør med hs om Syntocinon kan være noe for deg, det er nesespray som hjelper på utdrivningsrefleksen som gjør det lettere for baby å suge. Amme-the. Holder på med disse tiltakene selv og det har hjulpet meg til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...