Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guten vår er så uroleg når me skal gi han mat. Etter at han har drukke litt vert han så uroleg, griner, vrir på seg, sparkar og veifar med armane. Slik har det vore dei siste dagane. (Me gir mme på flaske og veit difor kor mykje han drikk) Er det nokn som har erfaring med dette? Treng gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei,

hvor gammel er gutten din da? jeg har hatt ei lita jente som har vært på samme måten, tilslutt måtte vi gå å vugge henne i armene med flaska, eller sette henne i vippestolen med vibrering på, gjerne foran tv'n eller faktisk legge henne i vogna for å få gitt henne mat.

uff, jeg får skikkelig vondt av deg for det var ikke noe greit når det stod på! Maia var vel på det værste rundt 2 mnd alderen tror jeg, men det har heldigvis gått over. det varte noen uker her, men ikke til alle måltider. det er utrolig fortvilende å se på, for du vet jo at småen må få i seg mat!

hvor lenge går det mellom måltidene da? her måtte vi legge oss på 2,5 - 3 timers rytme. blir hun for sulten har det vært vanskelig å få i henne mat!

trøst deg med at dette går over, og er du i tvil og lurer på om det er melkeintoreranse, så ta en telefon til legen,eller HS og ikke gå å vær redd for at det er noe galt! her gikk det over av seg selv etter en liten periode, håper at det er det samme med deres lille gull!!!

Skrevet

Takk for svar! Han er no snart 3mnd. Det går ca 3 timar mellom kvart måltid. Då har me 5 måltid i døgnet. Han drikk ein del meir enn det som er anbefat. så eg lurer på om me skal gå over til 4 måltid til dagen med ca 4 timer mellom kvart måltid, dersom det går.

Skrevet

det gjør ikke så mye om han drikker mer enn et som er anbefalt, når han er så liten, han spiser det han trenger:) men sier han i fra når han er sulten da? så kan du jo prøve å vente med å gi han mat til han sier i fra, og klarer han 4 timer, så er det jo bare å la det gå fire timer da:) her har vi en liten jente som sover hele natten igjennom uten mat, så hun krever oftere mat på dagen, og selv om hun er fem mnd nå, så krever hun fortsatt mat etter 2,5 - 3 timer. håper det går bra å få i han maten da! :) lykke til!

Skrevet

Han gir beskjed når han er svolten ja. Så det er ingenproblem. Her og søv me gjennom heile natta, han et som regel mellom 150 og 200 ml til eit måltid...

Skrevet

vesla her drikker også mellom 150-200 ml hvert måltid, hun har mer eller mindre drukket det samme i døgnet siden hun var 3 mnd hun, så jeg regner med at inntaket stabiliserer seg etter behov, hun vokste mye mellom 3 og 4 mnd, men nå har det også slakket litt av, så jeg tenker at de drikker vel det de trenger;) deilig at han sover natta igjennom da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...