Gå til innhold

Flass i hodetbunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 2 1/2 måned har en del flass i hodebunnen. Noen som veit hva jeg kan gjøre for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør inn hodebunnen med 1 % salisylvaselin. Ha på barnet en tynn bomullslue og la salven virke natten over før den vaskes bort. Neste morgen gir du barnet ditt et bad igjen, slik at skurvene blir mer oppløst.

Forsøk så på nytt å fjerne flakene med en kam. Dersom det er mye skurv, må man gjerne ta litt av gangen. Slik blir det ikke for ubehagelig for babyen

Skrevet

Sikker på at det ikke er skurv........helsestasjonene anbefaler olje.......

og ikke noe annet

Skrevet

Det er vel skurv du mener.... Jeg for min del brydde meg ikke så mye om det. Smurte inn med olje da jeg badet han, gned litt forsiktig på det med en klut. På den måten gikk det bort litt etter litt. Borte blir det uansett med tiden:) Eller så vet jeg at du kan kjøpe et middel på apoteket for å få fjernet skurven (sikkert det som er nevnt over her)

Skrevet

Jeg lar det foresten også være. Synes ikke det gjør noe. På et tidspunkt blir det borte. Synes olje blir fett og ekkelt!

Skrevet

Må bare si at vi strevde og styrte og prøvde alt mulig uten at det gjorde noen forskjell. Gikk bort der og da, men kom like godt tilbake igjen noen dager senere. Var skikkelig frustrert til tider, for jeg syntes ikke det var særlig pent. Måtte til slutt gi meg selv ett alvorsord og si at så lenge det ikke plager gutten så skal du ikke bry deg! Det hjalp etter en stund;) Så gikk det over av seg selv til slutt da.

Skrevet

Har hørt om flere som "børster" lett over det med en klut når de bader babyen,og smører ed olje etterpå.

Vi prøver på det nå,og det har faktisk begynt å forsvinne litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...