Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Det er vel avhengig av hvilken situasjon du er i, og hvordan forholdet mellom partene er. Vil si at som alenemor, er det mest fordeler. Man slipper farens underskrift på noe som helst. Man kan åpne konto, få pass og melde barnet ut og inn av religiøse samfunn, helt på egen hånd. Og man kan velge navn til barnet alene. Har man felles ansvar, vil normalt gjennlevende automatisk få omsorg dersom en av partene dør.
*stjernestøv* Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 kan man skifte navn på barnet alene når man har delt foreldreansvar vist man er alenemor?? så fall skulle eg ha gjort det for lengst!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Begge foreldre må skrive under på navneendring dersom de har delt foreldreansvar.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 dersom far er oppegående og normal, så er det vel bare fordeler for barnet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå