Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 har ett barn på over 1år,og faren flyttet fra meg rett før jeg hadde termin. har ikke bodd sammen med han etter jeg har fått barnet. men nå er jeg gravid igjen-med samme mannen,og har absolutt ikke tenkt å flytte sammen pga.dette.. har jeg fortsatt de samme rettighetene som jeg hadde før,eller hvordan er det?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Var i ca samme situasjon. Ble innkalt til "forhør" på trygdekontoret. Det er vel egentlig trygdekontoret som må kunne bevise at du ikke lever i et slags forhold til barnfaren, for å ta fra deg rettighetene. Og det kan de gjøre dersom de mener du har for mye omgang med faren. MEn utgangspunktet er at du har de samme rettighetene.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 De må jo ha hatt sex for å bli gravide og da har de jo ett slags forhold. Hvorfor i huleste har du sex med en du liker så lite at du ikke vil være sammen med han men å beholde ungen hans vil du?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 jeg har sex med hvem faen jeg vil... jeg mener det er bedre at barna får samme far
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Ja det er klart, men da kan dere jo betale for ungene selv også.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Enig,blir litt feil å lage barn med hensikt, som staten skal betale for,bare for at de skal ha samme far. Finns da andre menn. Men skjedd er skjedd. Lykke til hvertfall
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 javel ? har jeg liksom skrevet at dette var planlagt ? er bare glad for at mine barn for samme far...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Er det virkelig det når dere har planer om å ikke være sammen mer? Hva vil faren da? Synes han det er helt greit? Egentlig så skulle jeg ønske det var slik at man mistet rettighetene som aleneforsørger om man ble gravid med samme fyren igjen, for dere ødlegger faen så mye for oss andre som virkelig er alene og som aldri har hatt sex med barnefaren etter at det ble slutt. Hva om han får seg ny dame som ikke synes det er kult at han alt har 2 barn fra før da? Da kan barna dine ende opp uten en pappa i det hele tatt. Eller du møter "drømmeprinsen" som også ønsker seg barn, da er det vel plutselig greit at barna har ulik far kan jeg tenke meg. Men synes du dette er det beste og kun har "planlagt" å få 2 barn burde du jo bevise det med å steriliesere deg etter at dette barnet er født da. Sorry at jeg blir litt krass, men slik som deg provoserer meg noe helt utrolig. Jeg håper inderlig at trygdekontoret også snart får "lytte" på nettet (også mobilnettet) og benytte det som bevis i slike saker.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Huff liker ikke å si det mn jeg er faktisk litt enig m deg...... Du har et poeng anonym........... Tror jeg og velger å være det.
Fam.Martinussen Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 var i akkurat samme situasjon selv.forklarte trygde kontoret at vi hadde prøvd å være kjærester for en liten stund så vi kunne se om vi kunne finne tilbake igjen til hverandre men fant fort ut at det ikke gikk.men etter det fant jeg ut jeg var gravid. jo det er en fordel å samme far til barnet, men regn med at du må ta deg av dette barnet som komme mye mer alene. du har de samme rettighetene. jeg ble ikke innkalt til trygdekontoret men jeg gikk opp dit for å forklare situsjonen for de og slik at jeg fikk hjelp så alle papirer ble riktig fylt. hvis det er noe mer du lurer på så gi en lyd.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Okay, da lurer jeg litt på, hva er fordelen med å ha samme far på f.eks 2 barn (så klart har man vært sammen hele tiden så skjønner jeg jo det) og kanskje ende opp med å ha "drømmeprinsen" som far på nr. 3? Eller vil dere da veleg å fortelle han: "Hey! kan godt tenke meg et barn til, men jeg vil de skal ha samme far så jeg må be ex'en om en liten donasjon her". Joda, jeg kan godt tenke meg flere barn, men da skal det være med en som også ønsker barn og som er i stand til å behandle det barnet jeg alt har på like måte som sitt eget.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #12 Skrevet 6. august 2006 Skjønner at det kan virke litt pussig at man blir alenemor 2 ganger med samme mann, men spiller det egentlig noen rolle? Det er jo en viss sannsynlighet for at man kan bli alenemor 2 ganger med ulike menn også, like greit å bare ha en å forholde seg til. Er det bedre at man får penger av staten med 2 ulike fedre enn med en? Hva med de som får 2 barn sammen og så blir det slutt? Skulle man likevel finne en ny mann og får barn med ham senere så gjør man det, og blir det slutt med ham er man fortsatt alenemor, men gjør det noe? Å bli alenemor med vilje er det jo mange som gjør, så en fra eller til...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 tmyr *fikk en prins* tusen takk for svar endelig var det noen som kunne svare meg på en normal måte uten å hakke på meg =) er så bekymret :S når burde jeg gå å snakke med de på trygdekontoret ? (er bare i 1trimester enda,så det er litt tidlig) tuse,tusen takk
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #14 Skrevet 7. august 2006 He he jo men det var jo det jeg skrev, at jeg skjønner det veldig godt om noen er sammen og får 2 barn også finner ut at dette ikke var det rette. Det samme om man ender opp som alenemor etter å ha fått barn med 2 forskjellige, det er også mulig å forstå, for i begge desse tilfellene ville det mest sannsylig være et håp om å klare det sammen. Men når man er helt sikker på at dette er en type man ikke vil være sammens med, så hvorfor da gå å få enda et barn med vedkommende, med det argumentet at man vil ha samme far på barna sine, men med en gang de får seg ny type så er ikke dette så nøye lenger om alle barna har samme far. Derfor har jeg ennå ikke sett noen gode argumenter for at det er en fordel at barna har samme far. Det argumetet om at det er "mange som blir alenemor med vilje, så en fra eller til....." er ikke akkurat holdbart. Så fordi andre stjeler i butikker så er det greit at alle gjør det? Eller at noen "lurer" til seg trygd så er det greit at alle gjør det? Hvem skulle betalt den regningen da? Du vet at det til syvende og sist er alle som får den regingen der, men om det med tiden er greit for deg å betale 50% skatt for at noen kan leve slik så vær så god. Selv håper jeg at det i fremtiden blir slik at man ikke får ekstra rettigheter om man er aleneforsøger og mottar trygd for det at man mister desse rettighetene om man blir gravid med samme mann. Kanskje man da kunne lagt opp til et system der far og mor ble tvunget til å dele regningen....at støtten kun ble gitt som lån.
ukke Skrevet 14. august 2006 #15 Skrevet 14. august 2006 Skjønner ikke de som bare må hakke og klage på folk... Det er sikkert noen, men tror ikke det er så veldig mange som blir med hensikt aleneforsørger. ihvertfall ikke m nr 2,3+++ selv om man klarer seg på stønadene er det ikke noe å bli rik på. og før el siden er det slutt på dem og man må faktisk tjene egne penger hvis man ikke vil "sulte"på sossepeng da. det går jo an å se på det som en invistering oxo: Foreldrene vil før el siden yte tilbake til samfunnet og en gang blir jo disse barna store og beg. å "betale" tilbake. Det gjelder å se litt stort på det ikke bare 2mnd frem i tid.. Det er jo faktisk mye mer kriminalitet og elendighet i land der det er få el ingen støtteordninger. Og hvor dyrt er det ikke å holde folk i fengsel da.... Kjeltringer som koster samfunnet masse penger. Dem er det ikke mange som klager på.. Heldigvis er det mangen som blir "skikkelige" folk når de kommer ut:) Men de får ingen regning for "oppholdet"Uansett er det alltid noen som vil utnytte en eller annen ordning. Hvorfor skal flertallet lide fordi noen er egoister? Uansett om noen "snylter" el ikke er det ihvertfall bra at disse barna får en sjans til å vokse opp og ikke bare blir "skrapt" vekk fordi de "timet" sin ankomst dårlig..
ukke Skrevet 14. august 2006 #16 Skrevet 14. august 2006 Synes du er ganske urettferdig der.. Jeg er alene med 2 herlige barn som faktisk har samme far. Skulle jeg plutselig ikke kunne få hjelp til å utdanne meg fordi det var samme mann? Når jeg er ferdig med utdanningen kommer jeg til å betale min skatt og vel så det.. jobbet døgnet rundt og betalte masse skatt før jeg fikk barn, men den jobben passer ikke med å være alene m 2 små. For å gjøre en lang historie kort. Vi gikk fra hverandre før eldstemann var født. hadde det kjempefint og ble nok litt blendet av babyen. så vi flyttet sammen igjen når han var rundt 9mnd. det gikk ikke lang tid før nr 2 var på vei. med masse hormoner og ett forhold som igjen viste seg å ikke være så bra gikk det som det måtte. faren flyttet ut. nå er jeg altså alene m 2. perm. er ferdig å får div støtter som aleneforsørger. Har ikke dårlig samv. for jeg vet at det kun er midlertidig. Nå har meg og faren ett veldig godt samarbeid. og barna har det mye bedre må enn da vi bodde sammen. spes eldste. Vet at vi aldri kommer til å bli sammen igjen. Det ville ikke vært det beste for barnene på sikt. Var ti.o.m på ferie en uke sammen i sommer. alle fire koste seg. det er rett og slett noen som bare ikke kan bo sammen hvor hardt man prøver. De som klager burde heller irritere seg over de som liksom er aleneforsørger men med fullt overlegg svindler til seg masse penger de ikke har rett på.... Det er de som ødelegger for alle de andre som er ærlig å prøver å få orden på livet sitt..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #17 Skrevet 15. august 2006 skjønner du er glad det er samme far til barnet. men det er vel er fett for barnet sin del. du tar jo fra det nye barnet en oppvekst i trygge familie forhold gang nr to, og denne gangen er du klar over det. p-piller, angrepiller osv....................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå