Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 hadde ikke lyst til det. men når biomor nekter unge å flytte til oss.. og han ikke vil bo hos biomor.. hva gjør man.. når guttungen gråter, og ikke har lyst å dra hær ifra.. er det ikke hva som er det beste for barnet som burde følges, ikke hva som er best for biomor.. hun tenker bare på seg selv, og ikke på ungen.. når han til og med har skrevet brev til biomor, om at han ikke vil bo dær.. men enda da får han ikke låv å flytte.. guttungen har bodd hos oss nesten hele livet, bare nå siste skole år, har han bodd hos biomor, fordi han skulle bli storebror for første gang. så.. da blir det rettsak.. har sendt inn papirer.. vener bare på at biomor skal svare... noe andre som har vært gjennom dette?? vet svært lite om hva som kommer til å skje..
mamman til gogutten Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Hei! Har ikke vært igjennom en rettsak vi, men i starten var det en god del styr på grunn av at biomor ikke ville la min mann treffe ungen sin. Han gikk da først til utallige familierådgivnings møter med henne, og fikk til slutt navn og nummer til advokat. Heldigvis ordnet det seg da før det gikk lenger! Det vi hørte da var at biomor hadde fått dekt alle utgifter til advokat mens han måtte betale alt selv!! For et rettssystem!!! Derfor kan biomor trekke ut en rettssak i det lengste mens det kan ruinere faren.. Heldigvis ordnet det seg for oss, og i ettertid har det nå gått veldig fint. Vil ønske dere all verdens lykke til!
Gjest Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 å få dekt advokat, kommer ann på hvor mye penger du har.. for ale har rett til advokat hjelp.. men.. tjener du så og så mye.. da må du betale det selv...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Uff da, høres ikke lett ut for den lille tassen! Jeg er biomor som skal i sak mot biofar, han har ikke hatt kontakt med henne på 18 mnd, pga overgrepssak, så det blir litt annen greie.. Har jo ikke vært gjennom sak, må man ikke til rettsmegling først? Det har jeg fått beskjed om, gruer meg som bare fy, er høygravid med nummer to... Jeg skulle jo ønske at min lille tulle hadde en pappa som tok vare på henne på lik linje med meg, er enig med deg om at hensynet til barnet og barnets ønske og behov er det eneste som bør telle, og det virker o som om deres gutt er så stor nå at han skal høres. Uansett så mener jeg at man prøver rettsmegling først,som er dommere,evt sakkyndige og advokater som prøver å finne frem til en løsning for å unngå rettsak. Lykke til iallefall:)
Gjest Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 det er ikke tvang å ha rettsmekkling, men partene kan be om eller ønske dette, det har vi gjort.. det som er litt surt, er at biomor kan bare la være å møte opp..hun bor noen timer unna, men vi må fly oppover.. 250 mil, og så kjøre i 2 timer for å komme dit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå