Vertigo Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Litja var 7,5 mnd når vi begynte med grøt. Hadde da fått smaksprøver av frukt og grønt ++ siden hun var 5,5 mnd.
Gjest Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Livmor: Hvorfor begynnte du når babyn var 4 mnd? Bare lurer
*Kleopatra Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Begynte med smaksprøver da han var 4mnd, helsesøsteren anbefalte å gjøre det.
FrøkenSprøken Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Vi beg. med grøt like før Erlend fyllte 4 mnd, da jeg ikke hadde nok næring i melka, slik at jeg måtte amme ham minst en gang i timen. Å spise så ofte er skadelig for barnet, og siden grøt er "sunnere" enn mme valgte vi å starte med det. Jeg skulle gjerne ha fullammet fram til 6 mnd, og føler nesten at jeg må forsvare meg hver gang jeg sier til noen at ungen får grøt. Amming er supert, men det j#"¤% ammemaset går meg på nervene!!! Til og med jeg som ammer går rundt med dårlig samvittighet døgnet rund. (Og der forsvarer jeg meg jammen igjen....)
*Kleopatra Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Heisann! Helsesøstra mi hadde vært kurs nettopp, og nå begynner de faktisk å anbefale at de får smaksprøver fra 4 mnd, og ikke lengre 6 mnd som før var "grensa". Var noe med å utvikle spisemotorikken, og det er lettere å venne de til litt mat tidlig. Så du skal ikke ha det spor dårlig samvittiget Man kjenner jo også barnet sitt best, noen trenger mat tidligere enn andre:)
Gjest Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Første smaksprøve: 3,5 mnd Begynte fast, hver dag: 5,5 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå