Gå til innhold

Besøk i ferier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerforeldrene mine med datter og sambo kommer på besøk og er her flere uker. De tar riktignok noen småturer hit og dit, men hovedbasen er leiligheten vår.

At andre kommer på besøk samtidig spiller ingen rolle. De kommer allikevel.

Hjelpe til med mat og andre ting? Det er et fremmedord. De sitter i hver sin stol og rikker seg stort sett ikke fra den i løpet av hele dagen.Svigermor er dessuten sværtt dominerende.

Synes dette er veldig slitsomt da jeg har en lite på under 1 år å ta hånd om + et barn til. Kan også tenke meg å gjøre andre ting enn å varte opp svigerfamilien hele sommeren. Samboeren min forstår ikke problemet når jeg tar opp dette med han.

Hva synes dere om dette?

Jeg blir som sagt både sliten og lei av denne situasjonen.

Takknemelig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den situasjonen der, så hadde jeg kommet til å sagt noe i denne retningen når du fikk høre at de skulle komme: "Å, kommer dere da! Jaja, så dumt, for da er jeg og barna bortreist! Men, men, da får dere bare stelle dere selv og kose dere som best dere kan, da. Ha god ferie!"

Og så gjør du som du har sagt, og reiser bort! F.eks. til dine foreldre eller familie. Dermed kan du la samboeren din få smake hvordan det er å ha ansvar for oppvartningen. Han skjønner nok tegninga etter ei uke eller to, skal du se. :-)

Skrevet

Hvorfor er det bare du som må varte opp hans familie?

Det kan vel mannen din eller deres sønn få gjøre. Dra på ferie til din egen familie og la han som ikke forstår problemet varte opp for familien sin.

Skrevet

huff det skjønner jeg...

Ta med ungene og dra...eller lag middag til dere bare, og ikke ikke gjør "noen ting" for dem.

Det er en ærlig sak at det er slitsomt med besøk i mange uker :)

Skrevet

tre dager gammel gjest og tre dager gammel fisk lukter like ille!!

Broder det i korssting og heng det på veggen i god synsvinkel til der hvor svigermor som regel parkerer:-))

Skrevet

Merkelig at folk kan "ta seg til rette" i andre sitt hus som det passer seg...........

du får stikke av med barn neste gang og neste gang og neste gang... og så sier du skarpt ifra hvis de ikke tar hintet deretter... men som andre sier her så tror jeg samboeren din har fått mer enn nok etter 1 gangs besøk..

litt dumt at du må rømme da...det er da tross alt du som bestemmer i eget hus???!!!

Skrevet

Heisann !

Til neste besøk bestiller du og ei venninne en uke til Syden. Lar sambo sitte med barn og slekta si aleine. Når du kommer hjem, kan du ta en prat med gubben og få vite om han setter pris på din tilstedeværelse når dere har besøk av hans familie. Kanskje pipa får en ny lyd....!

Skrevet

Takk for gode svar. Neste år drar jeg hjem en tur med barna. I allefall en del av ferien. Blir sikkert ikke populært, men det får så være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...