Gå til innhold

Da er jeg i gang - vannet har gått!!


corobale

Anbefalte innlegg

Som lyn fra klar himmel, dog dagen etter termin gikk vannet i kveld. Startet som en merkelig sprakende følelse langt ned i underlivet. Reiste meg opp av sofaen og dermed var det klart - full vannavgang. Har vært på kontroll på sykehuset og nå ligger jeg hjemme og venter på veer... De har forøvrig begynt å komme, men jeg klarer ikke helt å tro på fødsel enda. 8 minutter mellom dem og de varer i 40 sekunder til 1 minutt. Dette kan bli litt av en natt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende!! Lykke til! Tenk du er en del av livets virkelige mirakel.. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne at det er skummelt...Får litt panikk selv jeg,sånn innimellom, når jeg innser at hun skal ut på en eller annen måte :)

 

Men, gleder meg til å endelig kjenner urkreftene da... (sa hun naivt og romantisk ;P ) Lykke så grådig masse til!

 

Hold oss oppdatert, håper det går akkurat passelig fort og akkurat passelig vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så spennende :o) Du er vel allerede på sykehuset nå...

Lykke til med fødselen :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi, så spennande. Kanskje et alt er over for deg? Ønsker deg iallefall masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da, blir morro å se nurket:-) Lykke til, send litt fødestøv.Kansje det skjer noe her å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter 2 dager på sykehuset. Etter vannavgang tidlig på kvelden satt veene igang for fullt på natten. Etter bare tre timer hjemme kom de hvert 3.minutt og det var bare å komme seg avgårde. På sykehuset gikk det enda raskere og etter bare 3 og en halv time hadde jeg Tomine i armene mine. Stjernekikker var hun dessuten. Smertene kan ikke beskrives, men allikevel en flott fødselsopplevelse. Jeg kan ikke få fullrost ABC på Ullevål. FANTASTISKE jordmødre og optimale forhold - for meg i alle fall!

 

Jeg sender masse føde støv til alle dere som går og venter.

PS Min oppskrift: bringebærblad kapsler i en drøy uke, bryst stimulering i 3-4 dager, sex på kvelden, rolig kveld med venner og en rask gåtur ettermiddagen etter. Vips, så gikk vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fødestøv. :) Var på abc til kontroll 7.8 Da så jeg på speilet at det var en som hadde født på min termin. (6/8)Det må jo være deg ettersom det var bare en fødsel den dagen. Gratulerer med Tomine. Håper snart det er min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var meg. Veldig rolig på avdelingen noen dager der. Vi var faktisk de eneste på barsel en av dagene.

 

Jeg håper du får en like fin opplevelse som meg Dunna 71. ABC er et suverent tilbud og det er synd at så mange fokuserer på dette med smerte og epidural. Vi som vet må være flinke til å fortelle de rundt oss at ABC er ikke et halleluja opplegg for alternative tanter slik at folk fortsetter å søke seg dit og tilbudet dermed får bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...