Gå til innhold

Ang. fødselspenger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg og mannen min har litt lyst på 2 tette. Jeg har en gutt på 8 måneder og vi har lyst på en til. Jeg har søkt om forlenget permisjon, til 31 august neste år. Det jeg lurer på er hvis jeg blir gravid nå snart eller i løpet av noen måneder, får jeg da samme fødselspeng-utbetaling da? Har hørt at hvis man får det neste barnet innen 2 år så får man den samme utbetalingen av fødselspenger som jeg har nå. Stemmer det?

Vanskelig å finne info om dette, derfor spør jeg dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre - tror ikke det er slik. Er bare slik om du begynner neste permisjon før/når den første går ut. Tror svenskene har en slik regel som den du beskriver...

Jeg har 23 mnd mellom mine, og fikk et nytt (og mye dårligere...) grunnlag den andre gangen.

Men hør med trygdekontoret. De vet sånt. Og det er ikke frekt å spørre for å planlegge.

Skrevet

Nei det får du ikke.

Du må nok ut i jobb i minimum 6 mnd etter endt ulønnet permisjon for å opparbeide deg nye rettigheter.

Skrevet

Ok. Takk for svar dere :) Da får vi bare vente i et år til før vi prøver å få et barn igjen. Det var litt trist, men vi har ikke råd til annet enn å vente til jeg begynner å jobbe igjen :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...