Gå til innhold

Noen som studerer på Nki? Ang lånekassa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på hva dere får i mnd fra lånekassa. Har søkt om lån/ stipend derfra. Men hadde vært fint å hatt en anelse om hva jeg har krav på. eller hvor mye jeg kan f¨å.

Takk for svar.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har fått invilget 48000 for høsten og 48000 for våren. men da er dette nesten bare lån. bare 4500 pr halvår er stipend.. og jeg regner med at dette da er forsørgerstipend. jeg søkte om fullt lån og stipend da :)

Gjest marie-s
Skrevet

Så og si alt er lån først, de gjør det om deler av det til stipend senere etterhvert som man består eksamener også ut i fra hvor stor inntekt man har hatt.

Til hovedinnlegger: Ring lånekassen og spør. Eller bruk den kalkulatoren som finnes på lånekassen sine sider. Lykke til med studiene.

Skrevet

fikk tot 105000 for forrige skoleår tils. da hører det m at jeg har 2 barn og fikk 25000 i forsørgerstipend.. m ett barn blir det halvparten. Fikk dette som fødselsstipend. så ingenting blir lån. har ikke fått svar ang dette skoleåret men fått beskjed om at jeg kan vente omtrent det samme.

største forskjellen for min del er at nesten alt vil komme til å forbli lån pga inntekt. studerer du deltid vil støtten bli redusert. "vanlig2 stipend og lån er ca 80,000 pr skoleår så kommer ev forsøprgerstip. i tillegg. jo mer du tjener jo mindre vil bli omgjort til stipend når du er ferdig m skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...