Gå til innhold

Når kan man begynne med gåstol?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne - aldri ;)

Evt når en passerer 80 eller får bruk for det når gangevnen svekkes.

Små barn skal lære seg å stå og å gå i sitt eget tempo med mulighet til å selv regulere sine bevegelser.

Skrevet

er anbefalt og ikke bruke det! :)

Skrevet

fikk høre av fysioterapeut på barselgruppe at gåstol skulle vi aldri prøve, og vente med gåbil til barnet faktsik kan gå selv, fordi det i første omgang er unaturlig å gå forover! først skal de lære å gå sidelengs!

Skrevet

Enig med Vertigo, når man har passert 80:-)

Skrevet

Hi hi, ja og om et år eller to er dette anbefalt. Utrolig hvor fort det skifter!

Skrevet

Det har da lenge vært anbefalt å ikke bruke gåstol;-) For meg høres det helt logisk ut å la barnet få lov til å utvikle seg i sitt eget tempo..

Skrevet

Du er lur hvis du ikke kjøper den i det hele tatt,det er ikke anbefalt..

Har sett eksempler på babyer som kun kan stå på tærne i en alder av 11mnd.Dette pågrunn av at de har sittet oppi stolen og har utviklet en unaturlig benstilling..

Skrevet

jeg ville ikke brukt gåstol jeg..er ikke anbefalt og ville latt barnet utvikle seg normalt

Skrevet

som jeg skrev i et tilsvarende innelgg; det har ihvertfall ikke blitt skiftet mening om dette de siste 17 årene. Da min eldste datter var baby, var holdningen den samme fra fysioterapauter og andre.

Skrevet

Herregud..

Begynn meg gåstol når du vil du, bare babyen din klarer å holde hodet selv. Er vel fra 6 mnd trur jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...