Gå til innhold

Ang. krabbing???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på litt over 8 måneder krabber ikke enda. Blir litt bekymret, men han snur og ruller og er veldig aktiv ellers. Han sitter endel uten støtte også. Har jeg grunn til å være bekymret siden han ikke krabber enda? Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror nok ikke du trenger å være bekymret.

Jenta mi er 9 mnd, og krabber ikke ennå, hun åler seg bare..

Hun klarer å sitte uten støtte sånn nesten da, plutselig tar hun overbikken, klarer ikke å sette seg opp selv ennå..

Alle barn er forskjellige og utvikler seg jo ikke likt.. Det kommer nok snart skal du se...

Skrevet

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg enda. Gutter bruker vanligvis litt lengre tid på det meste. Snakk med di på HS om du er bekymret.

Skrevet

Syns ikke du skal bekymre deg. Noen krabber tidlig, andre senere. Siden han er aktiv ellers, så er nok alt i den skjønneste orden. På HS sa de at det å sitte alene og krabbe hadde en sammenheng. At dette ofte fulgte hverandre, så det er nok ikke så lenge til at gutten din krabber tenker jeg.

Skrevet

Tusen takk for svar dere :) Nå slapper jeg bedre av. Krabbingen kommer vel etterhvert :)

Skrevet

Absolutt INGEN grunn til bekymring. Mange tror at unger krabber ved 6 mnd. og går ved 1år. Dette er IKKE gjennomsnittet iallefall. Går en unge ved 1 år er det tidlig ute. Krabber en unge ved 6 mnd. er det veldig veldig tidlig ute (krabbe altså, ikke krype/åle).

"Normalen" er krabbe ved 8-12 mnd. alder

"Normalen" for å gå er 12-18 mnd. alder.

Bor i et nyetablert byggefelt, og her KRYR det av småunger.

De aller fleste babyene her begynner å krabbe når de er 10 mnd. og gå når de er 15 mnd.

Skrevet

Normalområdet for krypestart er veldig stort; 10 mnd +/- 2 mnd... Guten vår begynte nokre få dagar før han var 10 mnd. Han kunne sitte støtt (når vi satte han opp - ja vi synda litt) frå han var nesten 7 mnd. Men plutselig då han var nesten 10 mnd begynte han å krype, sette seg opp, reise seg over alt og gå langs møblane, alt heilt "over natta". Morsomt når det gjer slike utviklingshopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...