Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to nydelige barn på snart 4 og 6 år. Jente og gutt. Vi føler oss heldig som har de to, men vi har begge lyst på ett barn til. Det er så mye som man tenker på med det å få en til.....nå er de andre selvstendig og så skal man begynne på nytt med bleier og slik hvordan blir det med 3 . Men samtidig så har vi alle muligheter vi har stort hus og vi har byttet ut bilen vår med en 7 seter. Jeg er redd for at jeg å ha kommer til å angre meg senere da årene har gått fra meg på at vi ikke fikk nr 3 . Noen som tenker som meg , eller kan dele erfaringer om hvorda det er å ha 3 barn.

Mannen min har også veldig lyst .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen. Har også lyst på nummer 3! Men leiligheten begynner å bli liten allerede og vi må ha mer plass hvis tredjemann skal komme, dermed får det store konsekvenser for økonomien. Vi er i ønske-oss-flere-barn-fasen nå og skal regne på hva vi har råd til. Det er så spennende!

Det beste med å ønske seg flere barn er denne tiden og tiden fra prøve til den første tiden som gravid!

Jeg begynner å bli "gammel" så jeg vil ikke utsette flere barn lenge! Håper håper at vi "kan" få flere barn!

Skrevet

hei..vi driver også å regner ov på om vi har råd til å prøve på nummer tre.. men jeg er midt under utdannelse, g bør gå ferdig nå..men har ikke lyst til å vente så lenge med nummer tre

• 2 uker senere...
Skrevet

Du er kjempeheldig når du har en til som ønsker seg et barn til:-)

Mannen min ville ikke høre om flere....men jeg ville ikke gi meg og jeg maset og maset og maset meg fram til å bli gravid.Nå har vi tre gutter og jeg er kjempeglad(det er han også selvfølg) men jeg mener i utgangspunktet er det fordel hvis begge to er FOR liksom!

Men en ting skaldu vite......det er jo forskjell på to og tre og jeg er ikke enig med dem som sier at det ikke er noe forskjell på to og tre.Det merkes: mye mer jobb, oppfølging , leggetid, matpakker etc..mye kos også selvfel så det blir både glede og angrefølelser av og til!

Lykke til!

• 4 uker senere...
Skrevet

Kan du fortelle litt om angrebiten med å få nummer tre? Det er så få som tør prate om det. Man skal liksom bare være glad og lykkelig og la være å nevne det negative. Blir glad for svar.

• 2 uker senere...
Skrevet

ja det er jeg også nyskjerrig på. vi er nemlig litt usikkre påom vi skal gå for nr 3 eller ikke. vi har stort nok hus og bil men vi vil selvfølgelig merke det på økonomien at vi blir tre. Vi har vel 700.000 til sammen i årsinntekt,så vi er jo ikke fattige men gjelda er høy.

Barna vi har nå er 6 og 3 år gamle. et vil i så fall bli 4 års forskjell mellom den mellomste og den minste. Kjenner at jeg er engstelig for at det lir for stor forskjell og at man umulig klarer å tilfredstille 3 barn med så forskjellige behov.

Snakket litt med eldste mann i dag om hvordan det ville vært med et til søsken. Han svarte kontant at nei det ville han ikke ha, det ble bare skriking og hyling og ikke noe gøy. Den lille hermegåsa på 3 stemte i og sa også nei. et annet argument han brukte var at det bare var to skalker på brødskiva og bare to foreldre!

Man skal selvfølgelig ikke la barna ta en slik avgjørelse, men det var interessant å høre deres tanker rundt det. nå skal det sies at de ikke en gang vil ha hund eller katt, kanskje bare en liten akvariefisk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...