scania!2åring og lastebilspire Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 torsdag var jeg på vanlig kotroll hos fastlegen og til hans store overraskelse hadde babyen snudd seg i tverrleie..en god uke over termin. saken er den at jeg hele tiden har sagt at han glir ut av bekkenet,men legen har holdt på sitt og sagt at han er 100% festet. han fikk seg litt av et sjokk når det viste seg at det var en arm eller fot der hodet en gang lå. han sa jeg måtte ligge i taxien om vannet skulle gå,men at det nok ble realitet i overtidstimen jeg har på mandag. da jeg kom hjem leste jeg litt om at navlesnoren kunne dette ut og ble litt urolig.ringte føden på ullevål bare for å høre og dem ville ha meg opp på en skjekk dagen etter. jeg forklarte at babyen snudde seg hele tiden så hovedproblemet ikke var at han lå på tvers,men at han ikke var festet.likevel ville de ha meg opp en tur.. som sagt så gjort.kom på sykehuset på svangerskapspoliklinikken fredag og en kvinnelig lege tok i mot meg. jeg forklarte saken,men før keg fikk forklart meg ferdig begynte hun å smile å riste på hodet av meg.sånn "du og du så dum du er" mine i ansiktet,jeg ble skikkelig usikker og ville gi henne papirene fra legen min der det sto forklart. hun ville ikke en gang se på dem!sa bare at det ikke var mulig at han ikke var festet!!!!jeg sa at jeg hadde hørt om mange andre som ikke var festet på samme tidspunkt,men hun bare bet meg av og sa at det var fysisk umulig. tok en kjapp UL og hodet lå ned som før.jeg prøvde en siste gang å forklare at det ikke var det i gpr og at jeg var engstelig forde jeg kjente han snudde seg hele tiden. da lo hun rett og slett av meg og sa jaja,lykke til(!) før hun sendte meg ut. en skikkelig kip følelse og ikke bli trodd av en lege og ikke få noe info. sorry klaginga,men måtte bare få det ut...håper ingen av oss treffer henne igjen på ullevål!
simbamamma Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Mange ganger kan man virkelig lure på om det ikke er noe som heter personlig egnethet på medisinstudiet... Alt for mange leger vet ikke hvordan de skal omgås folk i det hele tatt!
PinkBaby♡ Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Jøss det var en uproff lege må jeg si. Du kjenner jo selv om ungen turner inni magen din da. Kjipt å ikke bli trodd ja. Jeg tror deg jeg hvis det er noe trøst. Lykke til
Ninn (har født:) Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Helt utrolig at det går an, for en dum lege! Skjønner at du er frustrert...jeg hadde en litt annen opplevelse med en JM på Ullevål, på svangerskapspoliklinikken, hun svarte telefonen, jeg ringte etter at min akupunktør/ JM hadde sagt at jeg skulle kontakte føden for å få en sjekk av foten min hvor hun mente det kunne være fare for blodpropp. Det som møtte meg da jeg ringte var en ualminnelig sur dame som var JM som meldte at hvis man skulle inn til kontroll så måtte det være svangerskapsrelaterte problemer...akkuratt som om den hovne foten og fare for blodpropp ikke er det. Hun var skikkelig oppgitt over at jeg ringte og slang nesten på røret og brydde seg ikke om at jeg forsøkte å forklare at min fastlege var på ferie og at jeg derfor ikke fikk time hos lege. Jeg føler at man noen ganger ikke blir tatt alvorlig som gravid!! At folk tror en er overhysterisk!
ejiec++ Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Stå på ditt! Det ligger en sannhet i det at "pasienten" bør stole på sin egen magefølelse, og da bør jammen meg legen gjøre det samme. Tenker ikke den legen hadde ledd så fælt hvis noe hadde skjedd, og han eller hun skjønte at du hadde rett allikevel. Ring Ullevål igjen og forlang kontroll neste gang du føler at babyen snur seg! Jeg heier på deg :-) Lykke til!
SuperMusa Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Uff, så utrolig dårlig av en lege å oppføre sånn!!! Jeg har mange dårlige erfaringer fra Ullevål selv, så jeg råder deg til å syke deg opp for at dette kan skje igjen. Bedre å være forberedt, så blir man ikke så overrasket når det skjer og det er lettere å stå på krava. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Hei, jeg tror jeg vet hvilken lege du snakker om. Hun er skikkelig dårlig og får en til å føle seg helt forferdelig. Jeg ble sendt opp til henne av jordmor og jeg ble møtt med "hva gjør du her"? Hun sa at det ikke var noe vits å undersøke meg først, før hun etterhvert gjorde det likevel. Samboeren min holdt på å gå fra konseptene og var rett ved å bli direkte uhøflig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå