Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Nå har jeg hjertet i halsen og er mildt sagt ganske redd. Jeg er alene og med 5 stk blir det veldig vanskelig. Hvordan skal dette gå da? Signerer med anonym pga jeg kjenner endel på dib og vil holde det for meg selv en stund. Det må synke inn først. Men kan noe fortelle meg litt om det og få flere barn samtidig? Jeg har en sønn fra før og nettop blitt alene. Er 8 uker på vei.
Augustspire<3 Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Jeg har "bare" to da... Og du kommer nok til å få masse hjelp fra kommunen kan jeg tenke meg... Det som vi følte var veldig viktig var å sammkjøre de og komme inn i en rutine ganske raskt... Jeg vil og råde deg å gå inn på dette forumet her: http://www.tvillingforum.com Her har vi alle sammen 2 og flere... Masse lykke til!!!
Augustspire<3 Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Gratulerer!!! (Glemte helt å skrive det (flau))
Ella28 Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Oh my god! Fire er jo ikke praktisk mulig å klare alene,du må jo ha rett på hjemmesykepleie eller noe! Hva med au pair som kan bo hos deg? Vil ikke barnefaren stille opp? Ellers kan du sikkert få noen gode avtaler hos bleieleverandører hvis du ringer litt rundt? Hvor gamle er eldstemann? Hvis du ikke har et stort nok nettverk rundt deg,kan du kanskje søke om avlastning av noe slag også? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Takk for svar. Gutten er 15 mnd og dette var langt i fra planlagt. Har ikke hatt tid til å undersøke hva jeg kan få av hjelp. Dagene har vært rare etter UL så jeg går rundt i en slags koma. Har ikke så mange rundt meg desverre,familien min bor i USA. Har en tante og 2 brødere en times tid unna og noen få nære venner. Barnefaren vil ikke stille opp,han har aldri vist noen interesse for sønnen sin heller. Det var en av mange grunner til at det ikke funket! Men jeg skal klare dette,det skal gå bra. Får bare håpe alle 4 i magen min klarer seg. Får nyte dagene,snart er jeg mamma til 5:)
Ella28 Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Du må ha avlastning og hjelp ihvertfall-og du må nok antagelig gå aktivt ut selv for å skaffe det! Og ja,i første omgang må du se hvordan svangerskapet går,du bør jo ta det masse med ro-for ikke å føde for tidlig. Du burde jo ha avlastning til sønnen din allerede nå du. Har du sjekket ut hvordan du kan få støtte og hjelp med alle barna?
Eflisabeth Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 å hjelpe meg!!! ble helt paff jeg... du må ha masse lykke til ihvertfall tenkte bare at jeg skulle si... man klarer hva man vil. YOU CAN DO IT...
PlinkiPlonk Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 4 stykker!!??? jøss æ e heilt målløus..... gratulere, forresten:-) du må jo være ekstemt fruktbar.... Jeg har ei datter på 8 år, og e gravid med nr 2 nå. Er ca 7 uker på vei, og regner med det er bare en der... Lykke til og stooooooooor klem fra meg.
Gjest Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Heiija! du anonym. Lurte på om du bodde ein plass i stavanger?eg lige og passa unger..hviss du trenge hjelp og sånt så kan eg godt komma og passa di litt osv...=)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Hvis du trenger avlastning og bor i Arendals området er d bare å si ifra altså.. Er vant t unger(har ingen selv enda grunnet pcos) og syns d er kjempe gøy med bebiser:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Gratulerer så mye - jeg ønsker deg lykke til. Jeg er selv tvillingmamma, de er 2 år nå, og fikk lyst til å svare på innlegget ditt. Jeg fikk litt vondt av deg, du er jo ganske så alene.. Ettersom flerlinggraviditet er noe tøffere en vanlig, er det nok lurt å kontakte/avtale med div. ang. barnepass og hjelp allerede nå. Da kan vedkommende kanskje hjelpe til fra første dag. Jeg selv lå på sykehus, musestille, de to siste månedene, for å ikke føde for tidlig. Og da får man ikke gjort mye! Ennå er det dager hvor jeg river meg i håret og tårene spretter, det blir litt mye av og til (jeg er hjemme med dem).Hvis jeg hadde ventet fire barn, hadde jeg garantert sørget for hjelp hjemme, både en "bleieskiftearbeider" og en "triller". Igjen - lykke til.
Gjest Skrevet 19. november 2006 #12 Skrevet 19. november 2006 Det er alltid håp, også for deg. Uansett hvor du bor hen i landet så få regionavisen til å lage et intervju med deg og få fram at du trenger hjelp. Du kan helt sikkert regne med at folk vi være behjelplige da. Om du bor i nedre buskerud så bare si i fra. Jeg kan hjelpe deg, har laaang erfaring med egne og andres barn og stiller meg til disposisjon. Si ifra på tråden om jeg kan hjelpe deg så tar jeg kontakt. Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har født,4 små gutter,den ene overlevde desverre ikke ks.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 Så forferdelig... Har tenkt på deg... Veldig glad om du ønsker å skrive litt om hvordan det gikk/går Guttene er veldig prematur. Hvordan går det med dem?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #15 Skrevet 22. februar 2007 Hvordan går det? Får du hjelp?? Håper virkelig det! Kondolerer med den ene gutten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå