Gå til innhold

Til dere som ikke vil gi grøt tilsatt frukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvorfor? Gir dere ikke frukt utenom heller, som f.eks. bananmos, elplemos osv.? Jeg gir Nestle sin havregrøt med banan-aprikos, og lager bananmos med kjøkkenmaskin og koker epler til eplemos. Enkelte ganger gir jeg også purè på glass. Er ikke dette sundt da? Vil gjerne høre hva dere gjør og hvorfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå da en generell skepsis til Nestle, så når de sier at de ikke tilsetter sukker så tror jeg nok det er sukker i en eller annen form der. Men la oss si at det ikke er det, bare i den frukten som er i grøten. Den frukten inneholder da så mye fruktsuker siden den er tørket, at det ikke kan sammenlignes med fersk frukt. Du skal spise store mengder fersk frukt for å få i de menger fruktsukker det blir i tørket frukt, konsentert som det er i juice osv. Så derfor bruker vi en grøt uten sukker(Holle) og tilsetter heller moset sviske eller aprikos, da vet jeg hva barna får i seg.

Slike fruktting på glass osv tenker jeg det samme om, at det er i konsentrerte former og at det da inneholder langt mer fruktsukker eller fruktose som fersk frukt gjør.

Så jeg gir ihvertfall bare fersk frukt, for jeg tror det er best:-)

Skrevet

Takk for svar. Kanskje jeg skal prøve denne Holle grøten og tilsette frukt selv. Må jeg i helsekosten for å kjøpe denne, eller fåes den i vanlig matvareforretninger?

Skrevet

Tror du må på helsekost. Har i alle fall ikke funnet den i vanlige matvareforretninger. Den er litt dyrere enn "vanlig" grøt, men noe drøyere også, siden den ikke er tilsatt frukt og "slikt". Tror det er 35-40 kr for en pakke.

Skrevet

Da blir det en tur på helsekosten. Blir vanligvis dyrt når jeg tar meg en tur ditt, for brått så var kurven full av alt mulig rart som er nyttig,

sundt osv., he he. Hva slags korn er grøten laget av?

Skrevet

De har ris, hirse, spelt og fullkorn om jeg ikke tar helt feil:o)

Skrevet

Koster 41 kr pr pakke

Skrevet

Tusen takk for alle svar:)

Skrevet

hei du:) Må bare si til deg at jeg også ga denne nestlegrøten først, og da blir overgangen til den "smakløse" holle grøten litt stor, så jeg blandet de først halvt om halvt, og så gradvis mer holle og mindre nestle til jeg var nede i kun Holle:) Enda må jeg gi frukt ved siden av Hollegrøten, men nå kan hun spise ca halve porsjonen før jeg må ta litt frukt ved siden av grøten :)

Skrevet

Takk for tipset. Det er vel mest skånsomt for magen også å halvblande i førsten vil jeg tro. Vi gjør jo alltid det med hunden her hvis han bytter fôr ; )

Siden du har brukt Nestle først, merket du noe forandring på søvnen?

Jeg syns min våkner mye tidligere nå enn før jeg begynte med grøt.

Mulig det er en tilfeldighet og kombinasjon av flere ting som f.eks. varmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...