Nilena Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Samboeren min har alltid drømt om å jobbe på sjøen, og nå har han fått tilbud om å bli ansatt på en Supply-båt (en som kjører forsyninger til plattformer etc for dere som ikke er sikker på hva det er)... Skiftet der er 6 uker på og 6 uker av.... Vi holder på å lage baby nr 2... Noen av dere andre her som har samboere/er gift med sjøfolk som kan gi meg tips på hvordan jeg skal takle at han er bort så lenge? Prøver å forestille meg hvordan det er , men klarer ikke helt... Hvordan fordeler dere eventuel "jobbing" med barn, husarbeid etc....? Jeg tenkte at hvis han er 6 uker borte så faller alt på meg, så da tenkte jeg at de 6 ukene han er hjemme kan han bli med barna på det meste og ta seg av det meste av husarbeidet.... Høres det urimelig ut? Håper noen kan gi meg svar... :
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Heisann:) Eg å min samboer har en liten datter på 5 mnd. Da datteren vår kom til verden i februar, måtte samb reise fra meg i 6 uker pga av jobben. Han jobber også på supply båt, ganske langt borte fra meg.Han hadde reist 1 tur før dette, mens eg gjekk gravide. Eg ble kjempe lei meg pga at han ikke fikk pappa permisjon når little jenta vår kom til verden. Så han fikk knappe 6 dager hjemme me oss, så måtte han reise. De 6 første vekene liksom.. Eg ble selfølgeligt utroligt lei meg å ikkje minst fortvila. Kossen skulle eg klare meg alene med babyen de 6 første vekene alene. Eg er 20 år og dette er våres første barn:) Men det gjekk faktisk veldigt greit( selv om eg aldri klarer å venne meg til tanken på kvar gang han må dra fra meg på jobb). Den første og den siste veka er verst, for da går tida så utroligt seint.. men så flyr tida avgårde egentli:-) Eg er så opptatt av jenta mi kvar dag, at eg glemmer både tid å sted. Som mor har mann jo en rutine i kvardagen, å når vesle jenta sover, så har man jo egentli tusen ting å gjøre:) Det som er verst er egentli alt sambo har gått glipp av! Men jobb er jobb. Når eg er alene hjemme pleie eg å vere mye på besøk å ha masse besøk, for at tida skal gå fortere:) Min mann er veldigt flink med husarbeid å hjelper meg max når han er hjemme. Det synes eg bare er rent rettferdig også. Håper eg hjalp deg pittelitt:-)
Nilena Skrevet 6. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2006 Takk for svar... Det hjalp litt... Greit å vite litt, men man vet jo selvsagt ikke hvordan det går før man prøver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå