3småskatter:0) Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Hei:0) Jeg har i den siste tiden hatt smerter i "skambeinet" og litt rundt det området. Det kommer spesielt når jeg har sittet en stund i samme stilling eller når jeg gjør spesielle bevegelser som eks å vaske gulv. disse smertene minner litt om forrige gang jeg gikk gravid men da kom de ikke før ca en uke før fødselen. Jeg jobber i barnehage og dette kan til tider være ganske tungt...spesielt med disse plagene. Noen som vet hva dette kan være? Er det noe jeg eventuelt bør unngå? Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 det er nok bekkenløsnings smerter... jeg har slitt med isijas hele sv skapet,men siste uka også vondt i skambenet.. ikke morro.. Fysiotarapi...
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 jeg har hatt det samme...har bekkenløsning men tror ikke det har noe med det å gjøre jeg har hørt at det er press på benet og noen nerver som ligger i klem . jeg merker det kjempe godt om ntta når jeg vrir meg og reiser meg da er det nesten så jeg ikke klarer å stå
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Jeg er nå i mitt andre svangerskap, og har de samme symptomene som deg + andre smerter fra bekkenet. Jeg hadde over hodet ingen smerter fra bekkenet i forrige svangerskap, så jeg tror nok at det du kjenner har en sammenheng med bekkenløsning.
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 hørest ut som bekkenløsning ja... har vondt på samme plass som deg.
Lara, fikk lille Emma 29/8-06 Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Jeg kjenner også smerter fra skambeinet og har fått bekreftet fra lege og manuell-terapeut at det er bekkensmerter. Båndet som holder disse to beinene sammen blir løsere under graviditeten og noen får mer smerter der enn andre. Helt normalt med andre ord, men langt i fra behagelig!!! Jeg har vært nødt å ta hensyn til dette da provosering av bekkenet fører til værre smerter. F.eks. ved å ha samla bein når jeg går ut og inn av bil eller senga, snur meg i senga, reiser meg, gjør husarbeid (som jeg gjør meget sjeldent nå ), samt går kortere steg og unngår å løfte tungt. Det er også vondt å trille handlevogn og vaske gulv/vinduer med bevegelser fra side til side pga. at man da vrir bekkenet. Mitt råd er derfor: Prøv å unngå å provosere frem smertene og ta hensyn til deg selv. Ikke vits i å overdrive og ende opp med å bli helt handikappet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå