Gå til innhold

Hvorfor blir menn gynekologer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe! Gubben min kaller seg hobby-gynekolog! Men, alvorlig talt? Er det ikke litt rart å være mannlig gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg har tenkt på det mange ganger. hvorfor i all verden blir de det? Synes nesten det er litt ekkelt, jeg, og tenker at jeg aller helst går til kvinnelig gynekolog.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på hvor mye dritt de ser? Syke underliv og kreft, død og fordervelse?

 

Neivel. Ta en runde på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bare være glad noen gidder å ta "drittjobben" vi, kan ikke tenke meg at det alltid er like mye pent å se på.... Jobber i Helsevesenet, og kjenner noen av de, de sier at en jobb er en jobb, det var for de et spennende, interesant tema, og det er ikke fordi de ser noe seksuelt i det. Blir akkurat det samme som de som velger kirurgi, medisin, ortopedi osv....

Men ja, er litt enige med dere, det er en jobb jeg absolutt ikke kunne tenke meg å hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sikkert ikke greit å si hvorfor.....

Men det er en viktig proffesjon, de kan jo og være med på svært store ting (hvorfor vil så mange kvinner bli jordmor?).

 

Tror de ser så mye dritt at om de ikke hadde hatt ett helt avklart skille hadde de sikkert hatt ett ødelagt bilde om slikt, hehe.

 

Det er det samme for meg om jeg kommer til en mannelig eller kvinnelig gynekolog. Men de mannlige har ofte en tendens til å være mer forsiktige enn de kvinnlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempefint at begge kjønn er representert i alle yrker. Har vært til noen mannlige gynekologer, og har bare positivt å si om dem. Det finnes jo for eksempel kvinnelige urologer også, synes ikke det er så rart egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også alltid lurt på det.. Har spurt de også, og fått til svar at det er tilfeldig.. at det tilfeldigvis var ledig stilling som ass lege på gyn etter endt utdannelse,, Synes det går greit når det er snakk om 40 pluss.. men når det kommer en spjæring i slutten av 20-åra inn... ja.. da må jeg bare rygge. Det passer seg bare ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her.

Det er et utfordrende yrke som består av mange under, som å hjelpe barnløse for eksempel og ikke bare "å krafse rundt i skrufsa"!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neida, tror ikke det er noe seksuelt i det, bare synes det er rart. jeg ville ikke blitt (vet ikke hva det heter) spesialist på penis, liksom. men jeg vet ikke hvorfor, og jeg vet ikke hvorfor jeg synes det er litt for rart med mannlige gynekologer. Fordi de vier livet sitt til det organet de ikke har selv? vet ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mannlige gynekologer er de mest proffe og respektfulle leger jeg noen gang har vært borte i. Går til forskjellige andre spesialister - både menn og kvinner, og har vært hos kvinnelig gynekolog, men hun var hardhendt og ikke veldig hyggelig. Har nå vært i kontakt med kanskje 10 mannlige gyn pga svangerskap og de er alle helt topp! Aner ikke grunnen for hvorfor de ønsker å vli det, men det er det samme så lenge de er de eneste legene jeg har møtt som har noe psykologi innabords

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan ha mye med tilfeldigheter som det skrives i et innlegg lenger opp.

 

Jeg lurer egentlig mer på hvorfor menn (selv om det er svært få) blir jordmor (eller jordfar)...man havner jo ikke der ved en tilfeldighet ettersom det er en 2-årig høyskoleutdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekoleg er en mann, og har en en utrolig profesjonell og behagelig mann. Jeg syns det er mye bedre å gå til ham enn til fastlegen min som er en dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri tenkt på, alle GU jeg har vært til er utført av menn....dette er allmennleger da, og en gynekolog, som er kjempeflink..Skjønner ikke hvorfor kvinner skal være bedre på dette feltet,man tar jo en utdannelse som alle andre yrker..Tror ikke gynekologen tenker sex når de roter rundt der nede, eller jeg håper iallefall ikke det hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best mannlige gynekologer. Ha aldri vært hos en kvinnelig da, men for meg så ville det blitt rart om en dame skulle drivi å rota oppi fitta mi:) Må vel finne meg i det når jeg føder da. Er ikke alltid man har så mye valg og det blir vel ikke noe problem det heller. Men jeg har hørt at kvinnelige gynekologer er mer hardhendte. Sikkert fordi de har en sånn en selv og tenker at "dette er jo ikke noe vondt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med en allmennlege og han sier at han aldri har hatt en seksuell tanke under en GU og det tror jeg han på...

Han ville sagt det hvis tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kun vært til mannlige gynekologer og har aldri tenkt at det skulle være noe problem. hva om du ender opp med en kvinnelig gyn som er lesbisk... å huff a mei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette var et underlig spørsmål. Gynekologer har nok den profesjonalitet de har, uavhengig av om de står eller sitter når de tisser. Har selv brukt mannlige gynekologer og også gått til jordfar. Kjempeflinke fagfolk!! Aldri opplevd noe uvanlig av noe slag. Dersom folk tror at leger, gynekologer ol. tenker på sex under GU, har nok misforstått litt. Tror ikke det er spesielt sexy å drive å granske underlivet til fremmede damer nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmm...da må man også spørre seg om hvorfor menn blir helsepersonell, for det er ikke bare leger som må drive å "krafse" i underlivet til pasientene! Jeg er jobber på røntgen og for meg er det faktisk helt samme sak å gjøre en undersøkelse av eggstokkene/evt sette inn kateter kontra det å ta bilde av lungene. Motivasjonen for meg er å gjøre en undersøkelse med tilfredstillende resultat og det å hjelpe et annet menneske som ofte er i en vanskelig situasjon. Det gjelder nok også de mannelige gynekologene! Jeg tror en del av de velger en slik jobb pga utfordringer som vil møte dem, feks at et stilles et høyt krav til god kommunikasjon med pasienten da noen kvinner ikke er like komfortable i en slik situasjon.

Jeg har bare hatt kvinnelige gynekologer, flinke de også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...